2011-08-27, 11:49
Medlem
Hej! Jag ska formatera min andra hårddisk som det en gång i tiden låg ett operativsystem på. Men den är ju uppdelad? Vad ska jag göra? För jag vill ju inte ha den uppdelad i 3 olika diskar.
Senast redigerad av andersp12 2011-08-27 kl. 12:04.
Citera
2011-08-27, 13:42
Medlem
GlennGBGs avatar
Du får helt enkelt ta bort partitionerna.

Jag förutsätter att du använder windows. Gör då så här (w7): högerklicka på ikonen för "my computer" och välj "manage". Välj "disk management" i vänstermenyn. Då får du upp en lista över diskar och partitioner. Där kan du välja att ta bort, ändra eller skapa nya efter behov.

Obs! Se till att du bara tar bort rätt partitioner nu och inte råkar mecka med systempartitionen.
Citera
2011-08-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersp12
Hej! Jag ska formatera min andra hårddisk som det en gång i tiden låg ett operativsystem på. Men den är ju uppdelad? Vad ska jag göra? För jag vill ju inte ha den uppdelad i 3 olika diskar.

du tar först bort de 3 partionerna och sen skapar du en ny (om du nu vill ha 1 st)
sen är det bara att formatera

mvh
t
Citera
2011-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Du får helt enkelt ta bort partitionerna.

Jag förutsätter att du använder windows. Gör då så här (w7): högerklicka på ikonen för "my computer" och välj "manage". Välj "disk management" i vänstermenyn. Då får du upp en lista över diskar och partitioner. Där kan du välja att ta bort, ändra eller skapa nya efter behov.

Obs! Se till att du bara tar bort rätt partitioner nu och inte råkar mecka med systempartitionen.

jag tror inte det är möjligt att ta bort systempartionen inne i windows,(men jag är bara 99% säker på det)

mvh
t
Citera
2011-08-27, 13:52
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag tror inte det är möjligt att ta bort systempartionen inne i windows,(men jag är bara 99% säker på det)

mvh
t

Det kan säkert stämma, men jag uppmanade bara till försiktighet.
Citera
2011-08-27, 16:03
Medlem
Det funka, tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här