• 3
  • 4
2011-08-30, 20:18
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Först skulle man väl ta farväl av sina nära och kära etc. Sånt som förväntas av en liksom, sen skulle jag väl åka till nån fin plats och tänka på livet som varit.

När jag känner mig redo ska jag gå in på en restaurang, sätta mig vid ett bord och beställa den finaste maten/vinet. När allt detta kliché-trams var slut skulle jag tända eld på mig själv, skrika nånting obscent och hoppa ut genom fönstret. Notera att det är första våningen så man är fullt synlig för alla andra matgäster. Fatta vilket avslut!
Citera
2011-08-30, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vid en sjävmordsbombning som drabbar andra än bara bombaren själv (Alltså inte den variant vi har provat i Sverige.) dör flera individer någorlunda samtidigt (Det skiljer sig alltid någon millisekund mellan de olika perosnerna.), men de dör ändå ensamma; det rör sig om två vitt skilda begrepp.

Det är möjligt att jag är störd men det är inte ämnet för diskussion i den här tråden...

Men hellre störd och medveten om hur den här världen fungerar än ostörd och fullständigt ovetande om hur saker och ting faktiskt ligger till.

Varje individ kan bara dö ensam och i sig själv (Det är ett personligt hjärta eller en hjärna som slutar att fungera.) och då blir det en omöjlighet att dö tillsammans.

Samtidigt: Ja.
Tillsammans: Nej.
Ensamma: Ja (Oavsett om det finns andra personer fysiskt närvarande vid dödsögonblicket eller inte.)

Om du inte kan bemöta kritik på ett seriöst sätt utan istället går direkt in för att "idiotförklara" de som ifrågasätter dina inlägg så ska du nog inte skriva på ett diskussionsforum...

Du föds och dör ensam, men du kan leva tillsammans med andra.

Va snackar du om? Dör man samtidgt så gör man, vad är det som kosntigt med det? Om en komet krashar i sthlm dör inte alla som blir träffade av den?
Citera
2011-08-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Jag skulle troligtvis försöka att säga hinna säga adjö till så många jag kan och bara umgås med min familj.

Samma här!
Citera
2011-08-30, 22:57
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Va snackar du om? Dör man samtidgt så gör man, vad är det som kosntigt med det? Om en komet krashar i sthlm dör inte alla som blir träffade av den?

Du är en ganska ytlig och ofilosofisk person va?
Citera
2011-08-30, 23:12
Medlem
Citat:
Du föds och dör ensam, men du kan leva tillsammans med andra.
Njae. Man föds visserligen ensam men innan födelsen så tror jag inte man kände sig direkt ensam och när man dör så har man förhoppningsvis andra människor i ens närhet som gör att man känner sig oensam.. Antingen fanns det inte såna känslor eller så var det stört omöjligt ändå eftersom stället borde vara helt fullt av olevande liv. Samma när man dör givetvis, vi vet väldigt lite förutom det här långa som vi kallar livet. Nej, nu har jag filosofiserat färdigt för idag. Skulle skrattat åt idioten som sa att min död är nära iaf. Kan inte tro på allt.
Senast redigerad av litenfisk 2011-08-30 kl. 23:16.
Citera
2011-08-30, 23:52
Medlem
Naturballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulkenigym
Skulle resa världen över till alla EXTREMT fina platser och bara suga upp livet som jag hade kvar. Uppleva så mycket som möjligt. Sen skulle jag hitta en fin plats att dö på. Ungefär som dendära filmen med Morgan Freeman och snubben som spela jokern.

Varför skulle man råna banker om man ändå inte kunde spendera pengarna? Pengar har väl inget värde heller om du ska dö?

Skulle du använda teleport för att hinna med då eller?

Det som flera sagt med att råna banker ser jag ingen vits med när man inte kan spendera pengarna sedan, och att göra människor rädda för sitt liv (om man nu använder vapen) är inget jag kan sympatisera med.

Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Han skrev att man kan dö samtidigt, men inte tillsammans. LÄS.

För att svara på tråden så skulle jag själv först försöka ta farväl av alla nära och kära, som jag tror att de flesta vill göra innan de dör. Sen skulle testa heroin.
Senast redigerad av Naturballe 2011-08-30 kl. 23:54.
Citera
2011-08-31, 11:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Njae. Man föds visserligen ensam men innan födelsen så tror jag inte man kände sig direkt ensam och när man dör så har man förhoppningsvis andra människor i ens närhet som gör att man känner sig oensam.. Antingen fanns det inte såna känslor eller så var det stört omöjligt ändå eftersom stället borde vara helt fullt av olevande liv. Samma när man dör givetvis, vi vet väldigt lite förutom det här långa som vi kallar livet. Nej, nu har jag filosofiserat färdigt för idag. Skulle skrattat åt idioten som sa att min död är nära iaf. Kan inte tro på allt.

Fint och snöigt skrivet men det ändrar ingenting.

Det är individen som dör inte kollektivet, en person kan bara dö ensam och i sig själv (Egot slocknar i den kropp det befinner sig om du så vill.) men att man lever med andra har inget mad det faktum att man dör ensam att göra.

Tänker du gemensamt med andra också eller vad tror du?
Citera
2011-08-31, 11:58
Medlem
Börja Pensionsspara..
Citera
2011-08-31, 11:58
Medlem
nokssons avatar
bli avrunkat av fyra tjejer
Citera
2011-08-31, 17:56
Medlem
xpontusxs avatar
Säga hej då till alla och berätta för "The one who got away" att hon var the one!
Citera
2011-08-31, 21:21
Medlem
Citat:
Fint och snöigt skrivet men det ändrar ingenting.

Det är individen som dör inte kollektivet, en person kan bara dö ensam och i sig själv (Egot slocknar i den kropp det befinner sig om du så vill.) men att man lever med andra har inget mad det faktum att man dör ensam att göra.

Tänker du gemensamt med andra också eller vad tror du?
Självklart ändrar inte mina filosofiska tankar någonting. De är ju filosofiska och ändras i takt med tiden går. Nu har det gått nästan ett dygn sedan jag skrev posten du citerade så din följdfråga är egentligen för retarderar att svaras på men ändå. Nej, jag tror inte att mina tankar är gemensamt med något kollektivt tänkande eller ens att en bråkdel av människor tänker likadant. Så låga tankar har inte jag om det psykiska.
Citera
2011-09-01, 22:30
Medlem
RoaldDahls avatar
Ingenting.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto