2011-08-27, 02:17
Medlem
Jag var nyligen i Thailand (varit där runt tio ggr). Träffade bl a en barflicka i Hua Hin och en Go-Go dansös som jobbade på Bangla Road i Phuket. Dessutom blev det ett besök i en s k BJ-bar. Förhållandevis nöjd med underhållningen som levererades. Tyvärr fick jag någon form av infektion med mig hem, dock inte nödvändigtvis från någon av flickorna. Jag har haft feber till och från de senaste dagarna samt ett munsårsåterfall (=herpes) som heter duga (utlöses dock ofta av stark sol). Synpunkter på detta? HIV-test eller bara att köra på som inget hänt? Använder givetvis kondom förutom vid oralsex.
Citera
2011-08-27, 02:24
Medlem
Även vid oralsex så kan könssjukdomar smittas så ta ett par prover och se vad som kommer fram skulle jag säga
Citera
2011-08-27, 06:52
Medlem
Könsherpes, dvs herpes 2. Kan du även få i munnen. Däremot finns inte mycket belägg att HIV är orsaken till AIDS. Har du däremot redan gjort ett HIV test så kan du lugnt göra ett till, eftersom HIV är väldigt svårt (om inte omöjligt) att smittas med sexuellt.

Kary Mullis, killen som uppfann PCR, som gjorde HIV test möjliga (och dessutom gjorde det möjligt att frikänna dömda människor, eller döma skyldiga människor med hjälp av DNA), som han senare fick Nobel priset för. Här är några av hans citat om HIV:

Citat:
"If there is evidence that HIV causes AIDS, there should be scientific documents which either singly or collectively demonstrate that fact, at least with a high probability. There is no such document...The HIV theory, the way it is being applied, is unfalsifiable and therefore useless as a medical hypothesis."

"Years from now, people will find our acceptance of the HIV theory of AIDS as silly as we find those who excommunicated Galileo."

"People keep asking me, 'You mean you don't believe that HIV causes AIDS?' And I say, 'Whether I believe it or not is irrelevant! I have no scientific evidence for it.' I might believe in God, and He could have told me in a dream that HIV causes AIDS. But I wouldn’t stand up in front of scientists and say, 'I believe HIV causes AIDS because God told me.' I’d say, 'I have papers here in hand and experiments that have been done that can be demonstrated to others.' It’s not what somebody believes, it’s experimental proof that counts. And those guys don’t have that."

Han är inte den enda som säger detta. Men detta borde räcka för att folk ska bilda sig en egen uppfattning istället för att tro allt man har blir tillsagd.
Senast redigerad av vicencio 2011-08-27 kl. 07:02.
Citera
2011-08-27, 09:18
Medlem
kvistlacks avatar
Tycker du ska söka för det, HIV-test bör väl ingå i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av vicencio
Däremot finns inte mycket belägg att HIV är orsaken till AIDS.

Vad har AIDS med TS inlägg att göra?

Citat:
Däremot finns inte mycket belägg att HIV är orsaken till AIDS. ... HIV är väldigt svårt (om inte omöjligt) att smittas med sexuellt.

Wow!
Citera
2011-08-27, 11:35
Medlem
Citat:
Könsherpes, dvs herpes 2. Kan du även få i munnen. Däremot finns inte mycket belägg att HIV är orsaken till AIDS. Har du däremot redan gjort ett HIV test så kan du lugnt göra ett till, eftersom HIV är väldigt svårt (om inte omöjligt) att smittas med sexuellt.

Kary Mullis, killen som uppfann PCR, som gjorde HIV test möjliga (och dessutom gjorde det möjligt att frikänna dömda människor, eller döma skyldiga människor med hjälp av DNA), som han senare fick Nobel priset för. Här är några av hans citat om HIV:

Han är inte den enda som säger detta. Men detta borde räcka för att folk ska bilda sig en egen uppfattning istället för att tro allt man har blir tillsagd.
Sett en konspirationsdokumentär nyligen? TS nämnde inte AIDS över huvud taget så det mesta av ditt inlägg är totalt irrelevant för den här tråden.

OnT: Tycker du bör testa dig, som sagt kan könssjukdomar smitta vid oralsex också så det skadar inte att vara på den säkra sidan.
Citera
2011-08-27, 11:52
Medlem
Febern kommer och går och var inatt runt 39 grader. Denguefeber? Vanligt förekommande i Thailand och peak:ar nu under regnperioden. Få fall rapporteras då många som drabbas endast får milda symptom.
Citera
2011-08-27, 12:03
Medlem
Citat:

Han uttalar sig inom ett fält där han saknar expertis. Ett geni men också en tragisk konspirationsteoretiker som förmodligen tagit för mycket LSD (vilket han medger att frekvent brukat).
Citera
2011-08-27, 12:07
Medlem
Metropers avatar
Gå och kolla upp det. Behöver inte vara venerisk sjukdom men med tanke på att de har mer problem med resistenta bakterier där bör man besöka en läkare om man kommer hem och får ovanlig feber.
Citera
2011-08-27, 12:54
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumlingen
Febern kommer och går och var inatt runt 39 grader. Denguefeber? Vanligt förekommande i Thailand och peak:ar nu under regnperioden. Få fall rapporteras då många som drabbas endast får milda symptom.

Kan det mycket väl vara. Någon muskelvärk? Beroende på var du varit kan det också vara malaria förstås. Check it out!
Citera
2011-11-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Tycker du ska söka för det, HIV-test bör väl ingå i utredningen.

Vad har AIDS med TS inlägg att göra?

HIV sägs vara orsaken till AIDS, därför har TS fråga om hurvida han ska göra ett HIV test med AIDS att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ixias
Sett en konspirationsdokumentär nyligen? TS nämnde inte AIDS över huvud taget så det mesta av ditt inlägg är totalt irrelevant för den här tråden.

Nej men han nämde HIV, om du inte visste det så påstås det att HIV är orsaken till AIDS. Därför är det inte irrelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av bumlingen
Han uttalar sig inom ett fält där han saknar expertis. Ett geni men också en tragisk konspirationsteoretiker som förmodligen tagit för mycket LSD (vilket han medger att frekvent brukat).

Jag uttalade mig inte alls. Jag postade ett citat till killen som fick Nobelpriset för att ha uppfunnit PCR. Det som gör HIV tester möjliga.
Citera
2011-11-04, 22:37
Medlem
RonaldReagans avatar
Citat:
Jag uttalade mig inte alls. Jag postade ett citat till killen som fick Nobelpriset för att ha uppfunnit PCR. Det som gör HIV tester möjliga.

Dock används väl i första hand förekomst av antikroppar och antigen före PCR när det gäller test för HIV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in