Medelålders man skjuten med pistol utav annan medelålders man på en marknadsfest i Hultsfred inatt, det hände runt kl 23:30. GM är fortfarande på fri fot. Polisen har fortfarande inte lagt upp några uppgifter om brottet men det kommer väll och aftonbladet lär väll haka på.
För er som inte är bosatta i Hultsfred så är det förfest till marknadsfesten imorgon (lördag). Det är mest ynglingar där idag då det inte är några inträdeskrav på området. Där olyckan har skett (ett dansgolv med ölförsäljning) är det dock 18 år.
Jag har läste lite på senaste uppdateringar från facebook och en och en annan har varit i närheten;
En man ska tydligen ha ställt sig upp och skjutit upp en annan i magen och sedan stått helt paralyserad tills han blev bortdragen. Enligt AB finns det ingen haffad för dådet så det låter ju lite luddigt. Om det inte är den skjutne som kanske stod paralyserad då.
Har hört rykten om att det är en missbrukare från en by 3 mil sydväst om Hultsfred med efternamnet Th*rstens*n. Vet inte hur det är med regler osv, men jag har noterat att folk döljer namnen så.
Jag kan inte bekräfta om det är sant eller rykten dock.
Fick ett sms av min släkting som bor i Hultsfred där det stog följande:
Du, jag kom hem från en stadsfest. En vart skjuten i magen när jag och några
kompisar stog lite längre bort. När vi gick fram och tittade var det blod på bordet och på golvet/marken där han låg polis och ambulans kom och skytten kom iväg.
Någon som sitter på mer info ? Eller har min släkting käkat LSD ?
(Eventuella stavfel skyller jag på trötthet/onykter !
För er som inte är bosatta i Hultsfred så är det förfest till marknadsfesten imorgon (lördag). Det är mest ynglingar där idag då det inte är några inträdeskrav på området. Där olyckan har skett (ett dansgolv med ölförsäljning) är det dock 18 år.
Låter som det är inne på Hotellet. (om nu inte stället är nedlagt)
Mannen som blev skjuten är en erfaren bråkstake och har alltid varit i trubbel. I hans tidigare år bröt han sig in på den lokala brandstationen, snodde en brandbil och åkte ut till flygfältet där han försökte få den att lyfta. Något drogpåverkad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!