2011-08-27, 00:02
Medlem
Antingen är det jag som inte förstår min nya ugn eller så är det jag som inte kan laga mat.

Jag råkade vispa pajfyllningen med en elvisp, då gjorde jag fel va?
Är det därför det tar så lång tid i ugnen utan att det händer något, i och med att jag har förstört texturen genom att elvispa istället för att vispa i hand.
Särskilt när det kommer till pajfyllning, så består ju det främst av ägg...

Åhh önskade att jag förstod min ugn från gojene...förstår inte riktigt symbolerna.
Citera
2011-08-27, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pockel
Antingen är det jag som inte förstår min nya ugn eller så är det jag som inte kan laga mat.

Jag råkade vispa pajfyllningen med en elvisp, då gjorde jag fel va?
Är det därför det tar så lång tid i ugnen utan att det händer något, i och med att jag har förstört texturen genom att elvispa istället för att vispa i hand.
Särskilt när det kommer till pajfyllning, så består ju det främst av ägg...

Åhh önskade att jag förstod min ugn från gojene...förstår inte riktigt symbolerna.

Hur råkar man vispa med elvisp? Det bara hände utan att du kunde kontrollera situationen?

Nej men hörrö...det blir nog bra ska du se. Jag har vispat fyllningar till quiche tusentals gånger under mina år. Blir alltid perfekt.
Citera
2011-08-27, 08:33
Medlem
Magee89s avatar
Kanske dum kommentar, men du vet att man med många pajer ska grädda just själva "skalet" i runt 20 minuter innan man har på fyllningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in