Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-26, 22:13
Bannlyst
Något som jag har känt mig ganska ledsen och besviken på är att alla snackar med andra men inte mig! Gick på en fotbollsträning med polarna och vi var 3 stycken. Jag snackar med min kompis som även går i min klass. Vi är på väg mot busshållplatsen när en annan hänger med. Plötsligt börjar de två prata seriöst med varandra och jag är som vanligt knäpptyst. Jag har visat mina skills inom fotbollen och visat att jag är något att räkna med men det hjälper förfasiken inte! Vad är det för problem med mig? Varför pratar inte folk seriöst med mig? Varför orkar inte folk prata med mig? Varför prioriterar de andra att snacka med framför mig? Har jag något problem eller vadå?
Senast redigerad av cracer 2011-08-26 kl. 22:14. Anledning: med mig*
Citera
2011-08-26, 22:19
Medlem
-toxic-s avatar
Fråga dom?
Citera
2011-08-26, 22:22
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Kan ju lika gärna vara känslan av att andra inte pratar med dig? att du är duktig på fotboll har ju dock inget att göra med huruvida du är intressant att tala med och har något intressant i samtalsväg att komma med.
Citera
2011-08-26, 22:22
Medlem
Glaurungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracer
Något som jag har känt mig ganska ledsen och besviken på är att alla snackar med andra men inte mig! Gick på en fotbollsträning med polarna och vi var 3 stycken. Jag snackar med min kompis som även går i min klass. Vi är på väg mot busshållplatsen när en annan hänger med. Plötsligt börjar de två prata seriöst med varandra och jag är som vanligt knäpptyst. Jag har visat mina skills inom fotbollen och visat att jag är något att räkna med men det hjälper förfasiken inte! Vad är det för problem med mig? Varför pratar inte folk seriöst med mig? Varför orkar inte folk prata med mig? Varför prioriterar de andra att snacka med framför mig? Har jag något problem eller vadå?

Brukar du försöka att tränga dig in i konversationerna ibland?
Citera
2011-08-26, 22:23
Medlem
FrankRosenthals avatar
Hade varit lite kul om den här tråden hade fått noll svar.

TS, du kanske behöver bjuda till lite? Istället för att sitta tyst så försök flika in lite eller ta upp något ämne själv väl!
Citera
2011-08-26, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaurunga
Brukar du försöka att tränga dig in i konversationerna ibland?
Nej faktiskt inte. Och det är jag jävligt dåligt på. Jag vill själv inte prata så mycket och jag är faktiskt osocial. Men när folk ser mig som osynlig så känns det som om jag inte är en intressant person och jag vet inte hur jag på det här sättet skall skaffa mig en flickvän.

Kan väl komma med lite exempel. Mina polare snackar mycket om fotbollsskor. Folk snackar inte med mig om det utan polare 1 och 2 snackar med varandra istället hela tiden. Problemet är att jag vill tycka synd om mig och sedan tänka ''Ok, då ses vi på fotbollsplanen, jag ska mangla dem och sen får vi se om de snackar med mig.'' Det ger en ganska klar effekt på 20 minuter men sen kommer samma jävla visa igen. Inget ordentligt snack med mig...
Citera
2011-08-26, 22:30
Medlem
WorldTradeCenters avatar
typiskt tonårsproblem du märker sen när du blir vuxen nån gång att detta är bara strunt.
Citera
2011-08-26, 22:32
Medlem
Skaffa nya vänner?
Citera
2011-08-26, 22:35
Medlem
Anklagares avatar
Folk talar i regel inte med en om man själv inte talar med dem. Eftersom du ständigt verkar vara passiv i sociala fall så tror folk att det är så du vill ha det eller så anser de att du inte är värd att slösa tid på.
Om du vill få människor att prata mer med dig är alltså ditt första steg att prata med dem. Gör inte misstaget att tro att det är en självklarhet att folk vill leda samtal.
Citera
2011-08-26, 22:43
Medlem
Inte för att det behöver vara en del av problemet men i båda dina inlägg tar du upp dina prestationer på fotbollsplan som nån sorts lösning. Vad du gör utanför det sociala samspelet har väldigt lite att göra med hur du uppfattas socialt. Kanske ska fokusera på rätt bitar. Folk börjar inte att prata med dig mer för att du är duktig på nåt.
Citera
2011-08-26, 22:51
Bannlyst
Det här med fotbollen, jag talar egentligen om respekt, vilket innebär att folk snackar mer om mig och med mig?
Citera
2011-08-26, 23:17
Medlem
Du kanske är omedvetet skitjobbig så folk kanske undviker dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in