2002-10-29, 04:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Kan jag ansluta en egen server till chellos nät?
Att ha en egen server ansluten till chellos nät betraktas som kommersiell användning av vår produkt och är därför förbjuden.

Ni som har bredband och använder er av en brandvägg har säkert märkt att portscanning mot er maskin har ökat kraftigt från er leverantörs admin datorer och gateways.
De scannar efter kända portar som används av directconnect olike mp3 filbytartjänster counterstrike server videokonferens eller webcam och annat p2p eller servers.
Hittar de något så får du en varning, alternativt att de stänger av din nätaccess tillfälligt och skickar en varning, och om du sen använder p2p igen så stänger de av dig helt.

Är det någon som kommit på ett bra sätt att komma runt detta? Även om man ändrar portnummer i programmen så kan de hitta det förr eller senare.
Kanske det fungerar att ha ett program som känner igen just leverantörens datorer och skickar ett "no server, could not connect" svar till dem?
Citera
2002-10-29, 20:04
äldre konto (old)
Ej medlem
låter mysko dedär.. fick en varning en gång för att ja portscanna..
men server har ja alltid haft å dom har inte sagt ett skit om det..
fast de e juh telia adsl ja har..sedan hade jag www.fjortis-fylla.com pekad till mitt ip med en temp sida där det stog att den va nere.. så va juh rejält med trafik..
dom har inte sagt något om det heller..
tror inte dom är så hård
Citera
2002-10-31, 01:43
äldre konto (old)
Ej medlem
JmE

även om du är rejält trafikerad så sätter dom inte dit dig för det.

Folk slanagde 92 GB av mig på 15 dygn så där skulle dom nog kolla...

Sen en till sak... är det dig det står om i ST idag eller :twisted:
Citera
2002-10-31, 07:01
äldre konto (old)
Ej medlem
men om telia inför 100mb per dag som övre gräns blir det svårare att ladda ner mycket. måste dela upp det och det tar flera dygn eller veckor
de skrev att ingen normal användare kan komma upp ens i närheten av 100mb per dag, bara pirater som snor andras bandbredd och gör att priset stiger
Citera
2002-10-31, 15:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Så du anser att Nätpirater (anser att du menar dem) så du menar att det är dom som gör så att priset stiger och har stigit från 275 - 375 på 1 år eller??

Alltså det där var dumt sagt... det är bandbredden som kostar och Phelia vill inte höja..

Detta påstår Phelia...

1. Vi har ingen efterfrågan på att höja våran bandbredd därför gör vi det inte..... //Citat/ Öhhhh hela sverige skriker efter snabbare internet/

2. Deras startsida klarar inte av snabbare svar tydligen //Citat/ Läjmerz/

3. Kopparledningarna klarar inte av belastningen?? //Citat/ Det visar sig att dom klarar av 8 Mbps

Så det jag nu ska göra är att maila till Phelia och fråga ett par saker!!!
Citera
2002-11-02, 18:49
äldre konto (old)
Ej medlem
dwarf_master vadå om mej i ST idag?
va nyligen med i tidningen men vafan har ST också hitta på nå dumt om mej? :P http://www.dagbladet.nu/artikel.php?id=27981&avdelning_1=101&avdel ning_2=0&Sundsvall.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in