2011-08-26, 18:49
Medlem
shredding-pows avatar
Nån som testat adderall? Undrar om man kan få tag på skiten i Sverige för studiers skull
Citera
2011-08-26, 20:28
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Nån som testat adderall? Undrar om man kan få tag på skiten i Sverige för studiers skull

Vill du få tag i sånt för studiers skull i sverige så rekommenderar jag att du antingen lär känna någon med adhd eller add som har dyl på recept. Letar du att köpa "olagligt" lär du bara hitta vanligt tjack.

OT käkade jag två sådana på fyllan en gång efter ett heldagskrök, blev fan (o)frivilligt tjackad då jag började snacka extremt fort och mkt samt fick de klassiska käkspänningarna. Fick dem av en amerikansk polare. En polare käkade 10st för att bli speedad, han fick inte tjackruset med var däremot vaken ett dygn extra med konstant runkande på klassisk tjackmanéer.

Är det för universitetsstudiers skull kan du ju börja hänga med bytisar. I USA slänger de adhd och add diagnoser till höger och vänster och var och varannan unge har liknande på recept.
Senast redigerad av All-Down-The-Line 2011-08-26 kl. 20:30.
Citera
2011-08-26, 20:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Adderall tror jag är mycket svårt att få tag på i sverige, jag har hört om en enda person som får det på licens landet.

Metamina är det vanligaste amfetaminpreparatet för ADHD i sverige och innehåller dexamfetamin.
Annars är säkert concerta/ritalin enklare att få tag på då det oftare skrivs ut.
Citera
2011-11-02, 04:14
Medlem
Frankiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Adderall tror jag är mycket svårt att få tag på i sverige, jag har hört om en enda person som får det på licens landet.

Metamina är det vanligaste amfetaminpreparatet för ADHD i sverige och innehåller dexamfetamin.
Annars är säkert concerta/ritalin enklare att få tag på då det oftare skrivs ut.

Jag sitter på 130mg som jag fick av en polare igår bara sådär, han får 60mg dagligen
Citera
2011-11-05, 09:15
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

ÖD -> CS

//Moderator
Citera
2011-11-05, 10:35
Medlem
BigFatCones avatar
Adderall innehåller dessutom inte bara dex utan en salig blandning av amfetaminer.
Senast redigerad av BigFatCone 2011-11-05 kl. 10:49.
Citera
2011-11-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Adderall innehåller dessutom inte bara dex utan en salig blandning av amfetaminer.

Nu var det ett tag sen jag hade koll på just adderall, och det kan vara så att de har ändrat lite i receptet.
Men har för mig att det var 50% rent dex och 50% racemiskt...så 75% dex.
Citera
2011-11-05, 14:57
Medlem
EADGBes avatar
Adderall finns inte i Sverige, vår motsvarighet heter Metamina vilket inte är en vanlig ADHD medicin utan behövs licens för att få utskrivet.

Adderall innehåller dextroamfetamin och levoamfetamin, och Metamina enbart dextroamfetamin. Det finns alltså inte någon riktig amfetamin i Adderall eller Metamina, men såvitt jag vet kan riktig amfetamin skrivas ut i både Sverige och USA.

Edit: Metamina innehåller tydligen också levoamfetamin, så det är tydligen precis samma substanser.
Citera
2011-11-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Adderall finns inte i Sverige, vår motsvarighet heter Metamina vilket inte är en vanlig ADHD medicin utan behövs licens för att få utskrivet.

Adderall innehåller dextroamfetamin och levoamfetamin, och Metamina enbart dextroamfetamin. Det finns alltså inte någon riktig amfetamin i Adderall eller Metamina, men såvitt jag vet kan riktig amfetamin skrivas ut i både Sverige och USA.

Edit: Metamina innehåller tydligen också levoamfetamin, så det är tydligen precis samma substanser.

Metamina innehåller inte levoamfetamin utan är bara dextroamfetamin. Det är dock definitivt "riktig amfetamin".
Det finns utöver metamina även amfetamin 5mg som är racemiskt (dvs både dex och levo) i sverige.
Jag har också träffat en person som fått adderall i sverige, något som enligt honom krävde extremt mycket strulade och trixande med läkemedelsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in