2011-08-26, 17:01
Medlem
Beckiis avatar
Vet inte om detta ens är rätt forum att posta detta i, men annars får väl en mod flytta tråden.

Min dator hittar inte mitt grafikkort. Går jag in på enhetshanteraren finns det inget där det står "Bildskärmskort" ens. Skriver jag /dxdiag står det "Saknas" eller "Okänd" på både namn, tillverkare och ALLT. Jag förstår ju att jag behöver nya drivrutiner, men hur sjutton ska jag veta vilket kort jag har utan att behöva öppna datorn? Jag vet inte ens hur ett grafikkort ser ut, så känns som att jag bara blir förvirrad om jag ska öppna den och leta efter saker...

Finns det något sätt att ta reda på vilket grafikkort det är utan att öppna den, eller är det bara till att bita i det sura äpplet?
Citera
2011-08-26, 17:05
Medlem
När skaffade du datorn? Är det en färdigköpt dator eller är det nån lirare som satt ihop den/mekat med den?

Är det en färdigköpt och orörd så googla modellnamnet(brukar stå nånstans på datorn), och kolla tekniska specifikationer.

Annars så är det bara öppna skiten/kontakta lirarn som mekat med den.
Citera
2011-08-26, 17:07
Medlem
Beckiis avatar
Den är köpt, är en Dell dator. Men den är alltså jäääättegammal. Jag har för mig att jag sökte på den innan, och dom har inte ens kvar informationen om den längre. Men kan göra ett försök : /
Citera
2011-08-26, 17:14
Medlem
Beckiis avatar
Okej. Helt ärligt fattar jag verkligen inte ett piss av Dells hemsida just nu. Har plockat upp rätt dator, men det är ju miljoner drivrutiner?!
Citera
2011-08-26, 18:41
Bannlyst
Hehe, om du säger modellen så kan jag hitta rätt drivrutiner till dig.
Behöver även veta vilken version av Windows du använder t.ex XP 32bit.
Citera
2011-08-26, 19:57
Medlem
Beckiis avatar
Tack så jättemycket, men jag troooor inte det behövs längre Jag lyckades ladda ner något en kompis jag träffade sa att jag skulle ha, och det installerades och nu "syns" mitt grafikkort. Så det borde funka, right?
Citera
2011-08-26, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beckii
Tack så jättemycket, men jag troooor inte det behövs längre Jag lyckades ladda ner något en kompis jag träffade sa att jag skulle ha, och det installerades och nu "syns" mitt grafikkort. Så det borde funka, right?

Svårt o säga bara så där, men förmodligen, ja.
Så h*n laddade ned det från Dell's hemsida, och valde rätt modell?
Isåfall är det bra

Om du säger vad det var ni laddade hem så kan man ju dubbelkolla, men men, om du inte vet vad det var så är det lungt, det är förmodligen redan fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in