2011-08-26, 12:14
Medlem
Jag vet egentligen inte vart jag ska posta detta men provar här.

Det är nämligen såhär att min partner har börjat få självmordstankar. Vi kan kalla personen H.
H har sedan början av året mått sämre och sämre. Mått dåligt innan dess också. Vägrat söka hjälp och döljer för alla hur dåligt det egentligen står till.

H har frågat mig om de bästa metoderna att ta sitt liv, vilket känns som vansinne. Hur skulle den ens funka om jag assisterade vid ett självmord? Finns ingenting jag säger eller gör som hjälper. Och jag är helt säker på att H kommer att utföra detta när det finns tillfälle under året.

Jag är inte suicidal men har i huvudet mycket 'fakta' kring olika metoder som H försökt att pressa ur mig. Detta beror nog på att jag är väldigt intresserad av kroppen i sig, hur det reagerar med olika kemikalier, tabletter, alkoholer...vad händer vid kvävning etc. Som sagt, detta försöker h diskret att ta reda på, jag säger ingenting men samtidigt vill jag inte heller att H ska gå på google och kolla upp något. kanske hittar han nån på någon chatt som uppmanar honom eller vad som helst.

Om han exempelvis tar OD på någonting jag äger, blir det mitt fel?
Måste jag låsa in allting farligt för att jag är rädd att han kanske går och dödar sig själv med det?
Citera
2011-08-26, 12:59
Medlem
Är ni homosexuella?

Det är kanske ditt fel om han överdoserar på dina illegala droger, annars är det lugnt. Ifall du verkligen inte vill att han ska dö måste du nog prata med honom, frågandet låter ju som att han vill be om hjälp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in