2011-08-26, 12:10
Medlem
Stämmer detta?
Funderar på att ha en katt vid min sida när jag ska sova nämligen då jag ogillar spindlar som kommer ibland.
Citera
2011-08-26, 12:27
Medlem
Katter brukar väl ta det mesta som kryper eller flyger i hemmet... Både min o syrrans katter tycker det är skit kul. =)
Citera
2011-08-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedish-Chef
Katter brukar väl ta det mesta som kryper eller flyger i hemmet... Både min o syrrans katter tycker det är skit kul. =)

det är bra.
Citera
2011-08-26, 12:44
Medlem
Wyyrloks avatar
Skaffa en från ett katthem och gör en fin sak i samma veva
Citera
2011-08-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyyrlok
Skaffa en från ett katthem och gör en fin sak i samma veva

katter finns det redan i boendet, tog en av dom och bosatte honom i rummet där jag sover / sitter vid datorn.

Han fick även en skål torrfoder här och vatten.
Så släpper jag ut han på dagarna sen och har handduk för listerna och lite annat så det ej kryper in spindlar. Sen kommer det in någon jävel sen så kommer den bli mat för kissemissen.
Citera
2011-08-26, 13:20
Medlem
Mina har aldrig varit så förtjusta i att äta spindlarna, däremot leka dem till döds. För en som jag som har spindelfobi allan finner inte alls det så skoj när kattfan hämtar spindel i källaren och låter den rusa runt framför tvn med en och annat ben av.
Citera
2011-08-26, 13:55
Medlem
Qilins avatar
Mina katter brukade äta spindlar, och de kom även hem med stora nattfjärilar i munnen ibland som de käkade upp framför mig. Läskigt när nån av dem slet sig... (båda mina värsta fobier )
Citera
2011-08-26, 14:31
Medlem
De gillar att äta fästingar iaf så då borde väl spindlar inte var några problem
Citera
2011-08-26, 15:02
Medlem
wonderlands avatar
Ja det är nog vanligt att katter överlag gillar att jaga spindlar och ofta äta/döda dom.
Citera
2011-08-26, 22:42
Medlem
Katten jag hade i min ungdom käkade stora håriga spindlar.

Bollade upp dem med tassen och ville kela sen.
Citera
2011-08-26, 22:56
Medlem
Innekatter gillar att fånga insekter i brist på annan stimulans, leka med dem till de dör och sen kanske ta en liten smakbit. Men oftast dödar de spindeln utan att äta upp den. Nattfjärilar, humlor och stora spyflugor är också populära bytesdjur. Tyvärr fångar de inte fruktflugorna i köket

Jag får alltid panik om jag ser en jättespindel och låser in katten medan jag fångar spindeln och slänger ut den genom fönstret. Tycker det är superäckligt när en spindel ligger och sprattlar i tre delar med en nöjd katt intill.

Sen vettefan om en gammal härdad utekatt bryr sig om en liten spindel. Om den redan jagat ett tiotal råttor under dagen och vill sova i husses säng så lär den nog knappast hålla spindelvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in