Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-26, 09:49
  #1
Medlem
Tja!
Bakgrund:
Jag har sedan en tid tillbaka haft en "ospecifik uretrit" tror jag den officiella benämningen blev. Symptomen är liknande dom vid klamydia: sveda, flytningar osv. Jag har lämnat många olika urinprover osv för att utesluta dom "farliga könssjukdomarna" för att konstatera detta. Jag har för det genomgått tre antibiotikakurer:
Doxyferm x10 dagar (som mot klamydia) - kändes lite bättre ett tag (placebo?) , men infektionen försvann inte.
Azithromycin x5 dagar (som mot mykoplasma) - det hände fan inget alls. Måste ju vara resistens?
Doxyferm x20 dagar (IGEN! och längre, drygare kur) - kände ingen skillnad, infektionen kvar!

(Det måste nog tilläggas att för ett bra jävla tag sen så käka jag azithromycin mot klamydia (som försvann) så om det är ngt jag hade redan då som inte upptäckt, kan det gett resistens?)

De alternativ läkaren (och jag, via internet) kom fram till är:
Alt 1. Moxifloxacin (Typ avelox) x10 dagar, som läkaren avrådde pga bivärkningar.
Alt 2. Erytromycin x10 dagar och Metronidasol x7 dagar, som rekommenderat av regionhalland.se.

"Problemet" (förutom infektionen i sig):
Vi ska köra på alternativ 2! MEN! Erytromycin är "slut hos tillverkare!" i alla apotek i Umeå!! Wtf!
Så apoteket ringde min läkare som skrev ut ett nytt recept:
Metronidasol plus.. azithromycin.
Azhitromycinen hjälpte inget sist, kommer det göra det nu? Ska jag leta upp erytromycin på internet och fixa det själv? Ska jag vänta och hoppas att det finns snart? Gah! Jag är sjukt angelägen att bli av med det här, all hjälp uppskattas!

Hoppas att jag inte utlämnade något och ev stavfel skyller jag på mobilen.
Jag MÅSTE bli kvitt den här skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback