2004-11-26, 09:27
Medlem
Försöker ta med mig matlåda till jobbet så ofta jag kan ... Vad jag är nyfiken på är hur ni andra väljer att transportera den till jobbet, tar ni den i handen, påse eller i ryggsäck osv? För egen del så tycker jag det ser lite sunk ut att komma med den i handen i en ICA-påse. Jag har normalt sett heller inget behov att ha ngn väska med mig därför så försvinner det alternativet... I staterna så (har jag sett på film) att man brukar ha en lunchlåda, ser ut ungefär ut som en fiskelåda där man lägger ned maten... Tacksam för tips..
Citera
2004-11-26, 10:42
Medlem
Bom Tombadills avatar
Jag brukar alltid stoppa maten i en plastpåse, blir lätt att forma och bara att stoppa ner i jackfickan, så slipper jag bära på någonting. Det kan ibland vara idé att ha dubbla påsar.
Citera
2004-11-26, 11:09
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
Försöker ta med mig matlåda till jobbet så ofta jag kan ... Vad jag är nyfiken på är hur ni andra väljer att transportera den till jobbet, tar ni den i handen, påse eller i ryggsäck osv? För egen del så tycker jag det ser lite sunk ut att komma med den i handen i en ICA-påse. Jag har normalt sett heller inget behov att ha ngn väska med mig därför så försvinner det alternativet... I staterna så (har jag sett på film) att man brukar ha en lunchlåda, ser ut ungefär ut som en fiskelåda där man lägger ned maten... Tacksam för tips..

Skaffa dig en reko plastpåse från någon trendig affär.
(Beror dock på arbetet i fråga)
Citera
2004-11-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bom Tombadill
Jag brukar alltid stoppa maten i en plastpåse, blir lätt att forma och bara att stoppa ner i jackfickan, så slipper jag bära på någonting. Det kan ibland vara idé att ha dubbla påsar.

det där med att lägga maten i plastpåse är inte min melodi, äter man tex spagetti och köttfärsås så ser det inte kul ut att ha det i påsar... Jobbigt oxå om det är tight med folk på tunnelbanan och påsen spricker i fickan när man står och trängs...
Citera
2004-11-26, 11:26
Medlem
intressant test:

http://www.varbostad.se/ArticlePages...re-557.dbp.asp

det där med missfärgning av köttfärsås är genialt att ta med i testet då det är ett stort bekymmer...
Citera
2004-11-26, 11:26
Bannlyst
Den bästa påsen att förvara maten i är nog magsäcken. Ät ordentligt innan Du jobbar och ha med Dig lite kaffe och ett gäng mackor. Jag har aldrig förstått vitsen med att asa med sig gårdagens middag till jobbet.

// Roger P.
Citera
2004-11-26, 11:39
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Den bästa påsen att förvara maten i är nog magsäcken. Ät ordentligt innan Du jobbar och ha med Dig lite kaffe och ett gäng mackor. Jag har aldrig förstått vitsen med att asa med sig gårdagens middag till jobbet.

// Roger P.

Väl valda ord.
Finn det något bättre än ett par härliga apklimpa skivor med ost och ev.
prickig korv kombinerat med kaffe..?
Citera
2004-11-26, 12:12
Bannlyst
I en kombinerad kyl-värmebox som man sedan pluggar i cigguttaget såklart!
Citera
2004-11-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Skaffa dig en reko plastpåse från någon trendig affär.
(Beror dock på arbetet i fråga)

"Beror dock på arbetet i fråga" Hur menar du nu?
Citera
2004-11-26, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
"Beror dock på arbetet i fråga" Hur menar du nu?
En plastpåse från en trendig crossdresseraffär funkar inte om man jobbar på ett bygge eller i en bilverkstad. En påse från systembolaget funkar inte om man jobbar på IOGT NTO`s kansli.

// Roger P.
Citera
2004-11-26, 12:24
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
En plastpåse från en trendig crossdresseraffär funkar inte om man jobbar på ett bygge eller i en bilverkstad. En påse från systembolaget funkar inte om man jobbar på IOGT NTO`s kansli.

// Roger P.

Du får gärna bli min personliga assistent. Jag betalar i natura.
Nej men ärligt så hade jag inte kunnat uttrycka mig bättre.
Citera
2004-11-26, 12:26
Medlem
Citat:

// Roger P.

Aha! Nu hajar jag!

Inte heller lär en NK påse gå hem på en mekanisk verkstad. Eller en Konsumpåse hos arbetsgivarföreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in