• 1
  • 2
2011-08-25, 19:51
Medlem
VVeeDs avatar
Köpte en rulle Ettan lös i en kiosk idag. Det är 50g "+10 Value Pack"

Är det något nytt eller har pensionsräddarna handlat på båten och säljer i kiosken?

Jag är glad att jag fått mer snus, men jag vill inte gynna dessa människor, ska man kontakta Skatteverket?

Mvh.
Citera
2011-08-25, 19:55
Medlem
kalkys avatar
Låter galet underbart om det är 50g. Får man fråga vilken stad?
Citera
2011-08-25, 19:58
Medlem
Hejzs avatar
Har inte sett, men jag har köpt General 25% extra däremot.
Citera
2011-08-25, 20:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Har inte sett, men jag har köpt General 25% extra däremot.

Det är 25% extra i portionsdosor har jag för mig senast som jag åkte båt. Man får tjugosju prillor i en dosa och sedan 50 g lössnus i stället för 45 gram.
Citera
2011-08-25, 20:18
Medlem
stora_ostens avatar
Dom säljs väl i taxfree på färjor. Dom är annorlunda än dom vanliga snusdosorna pga att det ska gå att se vilka som säljer snus som dom köpt skattefritt.

"Vi har tillsammans med färjenäringen identifierat tendenser till bunkring av snus inköpt på Östersjön, som rimligen inte kan vara för enskilt bruk. Som marknadsledande leverantör vill vi använda möjligheten att medverka till att förhindra en fortsatt utveckling av illegal handel. Genom att utveckla och införa en unik snusförpackning, som på ett tydligt sätt särskiljs från sortimentet inom inrikeshandeln, tror vi att vi kan göra en betydelsefull insats för att börja lösa smuggelproblemet", säger Johan Cram, chef för Strategic Markets på Swedish Match.

http://www.packnyheter.se/default.asp?id=5451&show=more
Citera
2011-08-25, 20:20
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Låter galet underbart om det är 50g. Får man fråga vilken stad?
Stockholm och jag är nöjd snus som det var för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är 25% extra i portionsdosor har jag för mig senast som jag åkte båt. Man får tjugosju prillor i en dosa och sedan 50 g lössnus i stället för 45 gram.
Så det är alltså snus från båten och inte någon kampanj? Är det Skatteverket man ska kontakta då?
Citera
2011-08-25, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
Så det är alltså snus från båten och inte någon kampanj? Är det Skatteverket man ska kontakta då?

Det stämmer att det är ifrån Finlandsfärjan, men vet inte om det är Skatteverket som du ska kontakta.
Citera
2011-08-25, 23:35
Medlem
linjalvaxts avatar
Är väl bara någon special skulle jag tro då jag har sett typ samma på general portion.
Citera
2011-08-26, 09:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjalvaxt
Är väl bara någon special skulle jag tro då jag har sett typ samma på general portion.

Vad jag såg av reklamen på färjan för två veckor sedan att döma så är det Ettan och General som tilldelas "value pack".
Citera
2011-08-26, 10:18
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Vad jag såg av reklamen på färjan för två veckor sedan att döma så är det Ettan och General som tilldelas "value pack".

Är ju en satans bra grej det.
Citera
2011-08-26, 10:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjalvaxt
Är ju en satans bra grej det.

Ja, inte fy skam att man kan köpa en stock med General eller Ettan för ungefär 334 kronor på färjan och sedan få mer snus i varje dosa. Men å andra sidan var just General och Ettan dyrare än vad dom andra sorterna kostade, då dom gick på drygt 302 kronor.
Citera
2011-08-27, 10:59
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ja, inte fy skam att man kan köpa en stock med General eller Ettan för ungefär 334 kronor på färjan och sedan få mer snus i varje dosa. Men å andra sidan var just General och Ettan dyrare än vad dom andra sorterna kostade, då dom gick på drygt 302 kronor.

Spelar ingen roll att dom var dyrare, i mina öron känns dom ändå billigare med tanke på mängden snus.
Fast det kanske är det som är meningen.. Att man ska tro att man får mer snus men betalar ändå samma. Måste räkna lite på detta när jag har tid. Tror fortfarande att det är billigare, men hur mycket man tjänar är lite det jag vill veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in