• 1
  • 2
2004-11-25, 20:23
Medlem
Vad är Statesman för typ av Whisky egentligen?Vart tillverkas den osv....eller är det kanske bara färgad sprit?
Denna smuggelsprit (inhandlad i Tyskland mm) säljs ju kors & tvärs över hela landet & smakar helt enkelt inget vidare.

Själv rekomnderar jag varmt Morrison's Islay Legend 8 år en verkligt prisvärd Whisky! Morrison
Citera
2004-11-25, 20:38
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stikkan
Vad är Statesman för typ av Whisky egentligen?Vart tillverkas den osv....eller är det kanske bara färgad sprit?
Denna smuggelsprit (inhandlad i Tyskland mm) säljs ju kors & tvärs över hela landet & smakar helt enkelt inget vidare.

Själv rekomnderar jag varmt Morrison's Islay Legend 8 år en verkligt prisvärd Whisky! Morrison

Statesman köper folk av en enda anledning - nämligen att de är snåla.

Morrisons kan även jag gå i god för. Egentligen är det Bowmore i flaskorna fast inte lika vällagrad som "the real stuff".
Citera
2004-11-25, 21:22
Medlem
Willy_Wonkas avatar
är inte Statesman en treårig halv fejk?
Citera
2004-11-25, 21:51
Medlem
Vettefans avatar
Statesman funkar väl om man ska göra whiskygroggar. Men inget jag sitter och myser med. Ikväll ska jag mysa med Laphroaig 10 år.
Citera
2004-11-26, 03:19
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Statesman är den Tyska butikskedjan "Aldis" whiskysort. Jag tycker inte man skall hacka allt för mycket på den för den fyller ju trots allt en funktion.
När kompisarna är packade och smaklökarna sagt god natt kan man lika gärna sätta fram en Statesman till dom om man nu skall bjuda på något. Dyrdrickat är det bättre att spara tills man är kapabel att njuta fullt ut.
Citera
2004-11-26, 12:16
Medlem
derangeds avatar
Stateman är helt enkelt den billigaste whisky man kan hitta. Slasken av allt annat som blir över hälls i flaskor och säljs till folk som är ute efter billigast möjliga fylla.

Statesman är whisky-motsvarigheten till tyskarnas billighetsvin, Rebenschoppen, som tillverkas av överblivet vin.
Citera
2004-11-26, 22:00
Medlem
Ugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Statesman är den Tyska butikskedjan "Aldis" whiskysort. Jag tycker inte man skall hacka allt för mycket på den för den fyller ju trots allt en funktion.
När kompisarna är packade och smaklökarna sagt god natt kan man lika gärna sätta fram en Statesman till dom om man nu skall bjuda på något. Dyrdrickat är det bättre att spara tills man är kapabel att njuta fullt ut.

Om man är så snål så är det bättre att inte bjuda på någonting alls...
Sätt fram fulvodka i stället, Statesman har inget existensberättigande!
Citera
2004-11-27, 06:04
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugge
Om man är så snål så är det bättre att inte bjuda på någonting alls...
Sätt fram fulvodka i stället, Statesman har inget existensberättigande!

Sånt dravel!
Statesman går ju i alla fall att dricka.
Fulvodka = NEJ TACK!
Citera
2004-11-28, 16:21
Medlem
Intressant här. Jag trodde att statesman var fruktansvärd. Fulvodka går faktiskt att dricka, men jag trodde att statesman var en klass för sig? Men ni som säger att den är vädervärdig, ni tycker väl att t.ex. famous grouse smakar illa också? För om den är i klass med famous grouse så köper jag gärna den för en femtiolapp på aldi.

Kan dock varna för en bourbon jag köpte på aldi som smakar uselt. Smakar som om den lagrats 2 år i en ikeabyrå full av gamla strumpor. Surt trä helt enkelt.
Citera
2004-11-28, 16:56
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmy
Intressant här. Jag trodde att statesman var fruktansvärd. Fulvodka går faktiskt att dricka, men jag trodde att statesman var en klass för sig? Men ni som säger att den är vädervärdig, ni tycker väl att t.ex. famous grouse smakar illa också? För om den är i klass med famous grouse så köper jag gärna den för en femtiolapp på aldi.

Kan dock varna för en bourbon jag köpte på aldi som smakar uselt. Smakar som om den lagrats 2 år i en ikeabyrå full av gamla strumpor. Surt trä helt enkelt.

Inget att förvånas över eftersom fulspriten lagras (om den överhuvudtaget gör det) på de äldsta sunkigaste ekfaten tillverkarna kan få tag i. Förmodligen har faten börjat sin karriär hos någon vinbonde i Sydfrankrike där EU:s vinflod ligger belägen, för att sedan gått från olika sprittillverkare till andra, och tagit smak och arom från dessa innan de köpts upp billigt av fulsprittillverkarna.
"Man får vad man betalar för" är ett känt talesätt som gäller i allra högsta grad här..
Citera
2004-11-28, 20:38
Medlem
Azraels avatar
Citat:
För om den är i klass med famous grouse så köper jag gärna den för en femtiolapp på aldi.

Det är den inte....
Citera
2004-11-29, 03:08
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Intressant här. Jag trodde att statesman var fruktansvärd.
Fruktansvärd och fruktansvärd, kass tycker jag är en bättre beskrivning. Det sämsta med Statesman är att den är blaskig och menlös, ingen speciell karaktär. En tjejjwiskey borde den lanceras som. Vill man bara pynta en femtiolapp tycker jag inte man skall förvänta sig mer.

Citat:
Kan dock varna för en bourbon jag köpte på aldi som smakar uselt.
Ja den är verkligen hemsk! Jag försökte bjuda bort en pava inför jobbets julbord för nåt år sedan. Inte ens dom sniknaste pallade med hela.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in