Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-09-22, 00:28
  #25
Medlem
xtous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galin
Kanske två år gammal och ja jag kan plocka isär den men de är inte de lättaste (måste börja ovan ifrån och arbeta neråt)

Jag har försökt damsuga och blåsa men ännu ej med tryckluft.

Det som gör mig osäker till att dam är det ända problemet är att den stänger ner sig när man öppnar en "genväg" till program som inte drar mycket.

tillex om jag hade crome på och sedan öppna mIRC så dog datorn, detta återuperade jag 3ggr efter varandra, alla ggr var temperaturen under 70C. Så ja vist kan de vara dam med de låter ändå lite kostigt tycker jag

Vet ju inte riktigt hur din laptop ser ut, men på min snart 5 år gamla HP som jag använder än idag så är det 4 eller 5 skruvar man skruvar lös för att komma åt hårdvaran. Tvivlar på att det sitter mycket mer skruvar i din!

Det jag tycker verkar mest konstigt är du, det kanske är där ditt problem ligger?
__________________
Senast redigerad av xtou 2011-09-22 kl. 00:32.
Citera
2011-09-22, 21:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtou
Vet ju inte riktigt hur din laptop ser ut, men på min snart 5 år gamla HP som jag använder än idag så är det 4 eller 5 skruvar man skruvar lös för att komma åt hårdvaran. Tvivlar på att det sitter mycket mer skruvar i din!

Det jag tycker verkar mest konstigt är du, det kanske är där ditt problem ligger?

Din förbannade tomte, vem tror du att du är? Ge fan i att förölämpa folk som söker råd för tekniska ting som de själv ej behärskar! Satans viktigpetter, själv klarar du inte ens av att skriva korrekt svenska. Se så, det är bara att ta en ny runda på SFI och medans du är där, se till att få i dig en reell portion hyfs innan du kommer tillbaka!
Citera
2011-09-22, 22:54
  #27
Medlem
Jag har nu köp tryckluft och blåst och inge hjälp :/
kollat all fläktar förutom en, och den måste jag komma åt ovanifrån alltså pockar bort ALLT som ligger över alltså blir det väldigt svårt.

Saken är den att den inte kan överhätta om laddaren ej är i så det borde ha något med den?

men jag tänkte installera om windos 7. har aldrig gjort det förut, någon som vet om man kan utan cd för packard bell?

Och ja min stavning sugger lite, ingen anledning att tro att ja failar helt, har även varit i kontakt med microsoft och packard bell, och de rekommenderar att jag reinstalar
Citera
2011-09-23, 16:28
  #28
Medlem
Sitter i samma sits med syrrans laptop. Försökte skruva upp den men är helt novis på laptops utan är mer stationär-dator-typen så lyckades inte komma åt fläktarna för att rensa på ev damm. Försökte bända upp tangentbordet men något verkade spärra och vågade inte dra för mkt. På undersidan kom man bara åt minneskort och hårddisk. Blåste in i hålen där fläktarna sitter och såg inget damm och inget flög ut heller. Så jag funderar på om drivrutinerna till grafikkort/ljud kan vara problemet? De kan behöva uppdateras ändå... annars kolla överhettning, om inte det är problemet är det bara omformatering som återstår då?

syrran fick förresten tips på Expert att köpa luft på burk, men det borde väl bara blåsa runt dammet?
__________________
Senast redigerad av invasion 2011-09-23 kl. 16:32.
Citera
2011-09-23, 20:32
  #29
Medlem
pincams avatar
På många datorer torkar kylpastan mellan processorn och kylanordningen. Har fixat en hel del kylproblem på laptops genom att montera bort kylanordningen och skrapat bort den gamla pastan och lagt på ny. Sen är det väldigt olika på olika fabrikat och modeller på hur enkelt det är att få loss kylpaketet, på vissa räcker det med att öppna en lucka på undersidan (ovanligt) på de flesta är det total nedplockning som gäller (runt ett 50 tal små skruvjävlar). Många modeller har en "disassembly manual" att tanka hem. Lycka till!
Citera
2011-09-27, 17:50
  #30
Medlem
kk kan ju testa den där pastan men då måste jag öppna den vilket är rätt omständligt :/
har installerat om dator och problemet kvarstår
Citera
2011-09-28, 20:06
  #31
Medlem
fick BugcheckCode 59 eller 3B idag hitta inget om den någon som kan hjälpa?
Citera
2011-10-01, 09:10
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Sitter i samma sits med syrrans laptop. Försökte skruva upp den men är helt novis på laptops utan är mer stationär-dator-typen så lyckades inte komma åt fläktarna för att rensa på ev damm. Försökte bända upp tangentbordet men något verkade spärra och vågade inte dra för mkt. På undersidan kom man bara åt minneskort och hårddisk. Blåste in i hålen där fläktarna sitter och såg inget damm och inget flög ut heller. Så jag funderar på om drivrutinerna till grafikkort/ljud kan vara problemet? De kan behöva uppdateras ändå... annars kolla överhettning, om inte det är problemet är det bara omformatering som återstår då?

syrran fick förresten tips på Expert att köpa luft på burk, men det borde väl bara blåsa runt dammet?


Har nu försökt öppna den igen, kom lite längre denna gång men kommer inte åt fläktarna. Laptops måste fan vara djävulens påfund. Anyhow, installerade drivrutiner för grafikkortet och körde ett program som mäter temperatur. Den nådde upp till 85 grader trots att ingenting kördes på typ 5 minuter och då dog den. Nu dör den på bara någon minuts användning. Hon hade garanti kvar men antar att den är bruten när man öppnat den? Hjälper verkligen såna där kylarfläktar?
Citera
2011-10-19, 15:34
  #33
Medlem
Har fått en fel rapport från elgiganten nu. de vill ha 2.8k för reparation och säger att moderkortet är fel. har en garanti som täcker alla icke ytliga fell, så undrar kan jag skapat detta fel?
ha riktigt riktigt kol
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback