Nu har den vidriga kulturmarxisten Gunilla von Hall fått ett tillfälle att
visa upp sin godhet. För att försöka hålla mig på samma nivå som henne, så vill jag först uppmana er till att studera bilden på henne som finns i tidningen (länken). Så säg, är inte detta utseende ett typiskt kulturmarxistiskt? Ser ni hur blicken liksom söker sig ut ur fotot, i sin strävan efter förstörelse. Man kan förutom en genuin kulturmarxistisk strävan, även se en medelmåttig oduglighet, som oroligt söker efter bekräftelse från andra goda människor. Det gäller ju att inte tappa i konkurrens i godhetshierarkin.
Nu till lite mer seriös analys. IKEA är för det första dessa kulturmarxisters våta dröm. Ett företag som levererar paket med samma okulturella materialism till "hela" världen. För det andra är IKEA i realiteten utan konkurrens i alla fall i Sverige. Detta helt oavsett Kamprads göranden och låtanden. IKEAS status har helt enkelt antagit en status som blir självgående. Det spelar ingen roll hur "nazistisk" Kamprad är, ty egenintresset för konsumenten blir helt avgörande för resultatet i alla fall.
Att Kamprad ändå väljer att skänka bort en slant till något som anses som välgörenhet, men som i realiteten är dåligt för både mottagaren (Afrika) och givaren (Europa), är förvisso en form av
damage control. Men det blir liksom fånigt när den mediokra sopan Gunilla bashar Kamprad här. Det blir så jävla tydligt att hon slänger iväg ett skott på ett sittande mål, som i detta fall kan beskrivas som att rikta mynningen av en AK4 mot och i
kontakt med, en guldhamster och lägga i "A" samt trycka in avtryckaren.
Fy fan vad hon äcklar mig!
/JTS