2011-08-25, 01:47
Medlem
Tja!

Jag håller på och försöker göra backup till datorn på lite serier. Dvs en dvdrip.

Problem är att jag väljer att filen ska bli 600MB stor, ibland blir den det ibland blir den galna storlekar typ
550mb, 580mb 510mb, 460mb osv. Har prövat både med att ändra ljud 5.1/2.0, testa 1pass och 2pass ja.. testat lite allt möjligt helt enekelt men felet består.

När jag köra annat än xvid, t.ex x264 så blir det alltid rätt men inte XviD (Det enda som min DVD-spelare stödjer)

Så.. Någon som vet vad felet är?

Ber om ursäkt om texten är lite "luddig" men inte sovit som mycket det senaste 48h, tack på förhand!
Citera
2011-08-25, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2011-08-25, 09:19
Medlem
VerbalHolograms avatar
Köp något som kan spela upp h264 istället då, skulle inte vilja kolla på xvid om så mitt liv hängde på det.

edit: vad använder du för program? Sätter du verkligen en bitrate eller räknar programmet ut den åt dig? Om så är fallet så är det bara att dra fram kalkylatorn och räkna lite så blir det nog rätt. Jag förstår dock inte vad problemet är, varför måste du promt ha filerna till 600 MB?
Senast redigerad av VerbalHologram 2011-08-25 kl. 09:22.
Citera
2011-08-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Köp något som kan spela upp h264 istället då, skulle inte vilja kolla på xvid om så mitt liv hängde på det.

edit: vad använder du för program? Sätter du verkligen en bitrate eller räknar programmet ut den åt dig? Om så är fallet så är det bara att dra fram kalkylatorn och räkna lite så blir det nog rätt. Jag förstår dock inte vad problemet är, varför måste du promt ha filerna till 600 MB?

Har prövat kalkylera bitrate, och det får samma som programet räknat ut. Något annat som kan va fel?
Citera
2011-08-28, 03:47
Medlem
VerbalHolograms avatar
Det är ju bitraten som är storleken, så om du faktiskt har rätt bitrate så kommer den ju få exakt den storlek du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in