2011-08-24, 22:00
Medlem
OrbitalDeaths avatar
Vart detta ämne skall placeras vet jag inte, Mod får gärna flytta rätt.

Vi lever i ett Sverige med hög grad av myndighetshyckleri, och detta hyckleri upprätthålls ju självklart av vanliga personer, som vi som "ser" benämner som "Svenssons" just för att kategorisera dem. Och alla med lite seende vet vad som menas med en "Svensson". Saken är att dessa sk "Svenssons" upprätthåller och till och med försvarar sin världsbild, utan att ha tänkt över den särskilt mycket just för att det är vad dom ärvt av sina föräldrar samt så är det vad myndigheter säger, och detta bete sväljs och försvaras utan minsta kritiska ifråga sättning. Det är väl okej, finns annat att göra i livet än att ifrågasätta världen. Men, världen som vi har är fucking helt på fel kurs - inte lustigt om aliens skulle vilja utplåna oss, sätt utifrån vårt destruktiva sätt att leva. Men jag vill inte att mänskligheten skall gå under för att vi har inkompetenta ledare världen över som leder vår värld till undergång på alla möjliga plan. Jag vill att människor med ett öppet seende enas på nått sätt, för vi måste enas, vi måste börja skapa nya konstruktiva linjer som med tiden kan bli så pass starka att vi kan förändra världen kurs. Jag vill veta och diskutera hur detta skulle gå till, hur kan vi med ett högre seende om världens utveckling komma ihop i en gemenskap där vi kan börja samla dem med lika tänk? Vi måste bara fatta att vi måste ändra världens gång - alla som har ett öppet sinne ser att domedagen inte är långt borta. Så skall det inte gå, så -hur gör vi?
Citera
2011-08-24, 22:22
Medlem
Offsures avatar
PI -> Filosofi
/mod
Citera
2011-08-24, 22:27
Medlem
ArgaMongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrbitalDeath
Vart detta ämne skall placeras vet jag inte, Mod får gärna flytta rätt.

Vad sägs om nån tråd för psykedeliska droger?
Citera
2011-08-24, 22:28
Medlem
Jag tror att el-distribution är det största problemet vi har, om vi kan lösa Jordens energibehov/problem så tror jag att allting annat löser sig efter det. För det är väl så att det är fattigdom och avsjuka som skapar alla dessa konflikter, vi får regeringar som inte vet hur dom ska distribuera resurser och högt uppsatta inte redo att avsätta sina tillgångar... osv
Har vi däremot inga problem med el så löser sig ju allting.. Det finns ett ganska intressant tal på TED.COM som visar på att el är grundstenen för allting i ett modernt samhälle.
Senast redigerad av wessla 2011-08-24 kl. 22:38.
Citera
2011-08-24, 23:08
Medlem
OrbitalDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgaMongot
Vad sägs om nån tråd för psykedeliska droger?
Hahaha soz min vän, denna tråd skrevs inte för dig. Peace.

Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Jag tror att el-distribution är det största problemet vi har, om vi kan lösa Jordens energibehov/problem så tror jag att allting annat löser sig efter det. För det är väl så att det är fattigdom och avsjuka som skapar alla dessa konflikter, vi får regeringar som inte vet hur dom ska distribuera resurser och högt uppsatta inte redo att avsätta sina tillgångar... osv
Har vi däremot inga problem med el så löser sig ju allting.. Det finns ett ganska intressant tal på TED.COM som visar på att el är grundstenen för allting i ett modernt samhälle.
Nej, vi (i Sverige, m.f) har inga reella problem med el, eller produktion av det. Huvud problemet är ekonomi. Allt måste vara lönsamt, ränta (djävulen) är sitt pris hela tiden, det är ränta som driver det mesta av ekonomi i vår värld. För att förstå det krävs ingen Einstein. Hade Sverige velat skulle vi kunna bygga både biogas - vinkraftverks parker och hydro -(läggar ner kärnkraft) och utan problem kunna tillgodose Sveriges behov med överskott, problemet är att det är inte lönsamt. De Flesta problem vi har, inte bara i Sverige utan övriga världen är ekonomiska - det ät det som gäckar oss. Men med insikt kommer vi vidare, vi öppnar ny former att av tankebanor, nya sätt att se vår värld på.
Men vi måste reducera ränta, för ränta gör vissa rika andra fattiga. Och detta måste vi fatta.
Citera
2011-08-24, 23:13
Medlem
frimanniskas avatar
Alltså jag förstår trådstarten och håller helt med dig i att samhället är verklighetsflyktigt och fullständigt vansinnigt i mångt och mycket, men ditt inlägg var lite rörigt på något vis. Jag skulle uppskatta om du specificerade lite bättre vad det är som skall bollas om?

En tanke som alltid funnits med mig är just att vi människor någon gång för länge sen stod i en korsning med flera olika riktningar att välja mellan och att vi där valde fel. Vi har nu kört på högsta hastighet helt åt helvete åt fel håll under en lång lång tid. Sen har vi kommit till vägskäl efter vägskäl längs den felaktiga vägen och irrat bort oss ännu värre. Det är väl inte många som är motiverade att backa och köra tillbaka och välja om och rätt - om det ens går. Därför är jag så arrogant att jag förlåter människor deras beteenden på grund av att jag är medveten om att de är för stolta för att medge att världen är komplett galen.

Jag skulle vilja att vi levde som det ursprungligen var tänkt, att vi levde som den naturliga varelsen vi en gång var. Att vi var lite närmare naturen och allt som vi är skapta för att ta del av och leva i symbios med. Moder jord är neutral - varken vän eller fiende - och jag begriper inte att vi måste antingen krama träden eller hugga ner dem. Vi borde leva som riktiga mänskliga varelser: som samarbetar, löser praktiska problem och lever i naturliga system. Det vi har nu är något plastigt, påklistrat och konstigt.. kostym och kortkort och skönhetsoperationer. Lyxig inredning och märken och pool och annat krafs. Jag är en del av galenskapen själv, men jag känner vilket hån det är mot vårt ursprung.
Senast redigerad av frimanniska 2011-08-24 kl. 23:22.
Citera
2011-08-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrbitalDeath
Hahaha soz min vän, denna tråd skrevs inte för dig. Peace.

Nej, vi (i Sverige, m.f) har inga reella problem med el, eller produktion av det. Huvud problemet är ekonomi. Allt måste vara lönsamt, ränta (djävulen) är sitt pris hela tiden, det är ränta som driver det mesta av ekonomi i vår värld. För att förstå det krävs ingen Einstein. Hade Sverige velat skulle vi kunna bygga både biogas - vinkraftverks parker och hydro -(läggar ner kärnkraft) och utan problem kunna tillgodose Sveriges behov med överskott, problemet är att det är inte lönsamt. De Flesta problem vi har, inte bara i Sverige utan övriga världen är ekonomiska - det ät det som gäckar oss. Men med insikt kommer vi vidare, vi öppnar ny former att av tankebanor, nya sätt att se vår värld på.
Men vi måste reducera ränta, för ränta gör vissa rika andra fattiga. Och detta måste vi fatta.

Jag tror vi ser olika på vad riktiga problem är, ju mer vi i Sverige får desto mer vill vi ha, så är det väl formodligen med alla människor, man gapar över mycket, jämför oss med fattiga afrikaner och sen jämför du vad våra problem är... Som du nog kan se då så är inte våra problem ens värda att diskutera.

Vi har ekonomiska problem pga dyr global energi.
Citera
2011-08-24, 23:59
Medlem
OrbitalDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimanniska
Alltså jag förstår trådstarten och håller helt med dig i att samhället är verklighetsflyktigt och fullständigt vansinnigt i mångt och mycket, men ditt inlägg var lite rörigt på något vis. Jag skulle uppskatta om du specificerade lite bättre vad det är som skall bollas om?

En tanke som alltid funnits med mig är just att vi människor någon gång för länge sen stod i en korsning med flera olika riktningar att välja mellan och att vi där valde fel. Vi har nu kört på högsta hastighet helt åt helvete åt fel håll under en lång lång tid. Sen har vi kommit till vägskäl efter vägskäl längs den felaktiga vägen och irrat bort oss ännu värre. Det är väl inte många som är motiverade att backa och köra tillbaka och välja om och rätt - om det ens går. Därför är jag så arrogant att jag förlåter människor deras beteenden på grund av att jag är medveten om att de är för stolta för att medge att världen är komplett galen.

Jag skulle vilja att vi levde som det ursprungligen var tänkt, att vi levde som den naturliga varelsen vi en gång var. Att vi var lite närmare naturen och allt som vi är skapta för att ta del av och leva i symbios med. Moder jord är neutral - varken vän eller fiende - och jag begriper inte att vi måste antingen krama träden eller hugga ner dem. Vi borde leva som riktiga mänskliga varelser: som samarbetar, löser praktiska problem och lever i naturliga system. Det vi har nu är något plastigt, påklistrat och konstigt.. kostym och kortkort och skönhetsoperationer. Lyxig inredning och märken och pool och annat krafs. Jag är en del av galenskapen själv, men jag känner vilket hån det är mot vårt ursprung.
Jag erkänner att jag är ingen världsmästare i att skriva, uttrycka och att vara konkret. Men ditt inlägg är just ett sånt som berikar tråden, ger den utrymme. Jag är helt med dig på din ideologi, och det är väl just detta jag vill; att vi med en syn som är ren och klar samlas och börjar verka för en ny värld i samarbete med de redan existerande organisationer som är nischade på olika områden. Hade det funnits denna helhet hade jag varit där, men som sagt det finns ju bara nischer inom området. Igen är stark själv i en kamp - det står nog klart för dem flesta.
Citera
2011-08-25, 18:44
Medlem
Vi gör så här vart 10ende år så utplånar vi ett land de land som får minst poäng i en världsomröstning blir ner bombade. Lika bra vi gör det innan "aliens" gör det. I WILL NOT GET MY ASS CHECKED BY ONE ALIEN!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in