2011-08-24, 21:50
Medlem
Jag vill köpa en ny dator, och jag har inte så stor koll på datorer.

Det spelar ingen större roll om den är stationär eller bärbar, men helst bärbar. Det jag behöver är en dator som jag kan spela spel och se på film på, med ok ljud, men som är så billig som möjligt.
Citera
2011-08-24, 21:52
Medlem
Vad är det högsta du kan lägga ut?
Citera
2011-08-24, 21:55
Medlem
10 000 kr
Citera
2011-08-24, 21:57
Medlem
hoomiiis avatar
Hade du tänkt köpa färdigbyggd stationär eller bygga den själv?
Citera
2011-08-24, 21:59
Medlem
Färdigbyggd
Citera
2011-08-24, 22:00
Medlem
flashgrenades avatar
Du kommer garanterat komma billigare undan om du köper stationär tyvärr
Citera
2011-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Du kommer garanterat komma billigare undan om du köper stationär tyvärr

Jupp. För 10k får du en riktigt bra stationär dator. Alltså riktigt bra. Klarar alla spel på marknaden med rejält höga inställningar, t.o.m. högsta. Dessutom kan du uppgradera efter ett tag vilket förlänger livslängden avsevärt.

Spenderar du 10k på en bärbardator får du en dator som spelar många spel på höga eller högsta inställningar. Dock finns det spel som t.ex. metro2033, crysis och The Witcher 2 som datorn kommer stå på knä för.

Om det inte spelar någon roll så välj stationär. Köp endast bärbar om du förflyttar dig mycket (typ resor utomlands varannan vecka och behöver spela).
Citera
2011-08-25, 17:50
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Jupp. För 10k får du en riktigt bra stationär dator. Alltså riktigt bra. Klarar alla spel på marknaden med rejält höga inställningar, t.o.m. högsta. Dessutom kan du uppgradera efter ett tag vilket förlänger livslängden avsevärt.

Spenderar du 10k på en bärbardator får du en dator som spelar många spel på höga eller högsta inställningar. Dock finns det spel som t.ex. metro2033, crysis och The Witcher 2 som datorn kommer stå på knä för.

Om det inte spelar någon roll så välj stationär. Köp endast bärbar om du förflyttar dig mycket (typ resor utomlands varannan vecka och behöver spela).

Glöm inte det viktigaste av allt, en bärbar dator för 10k kommer inte klara Battlefield 3 ............
fast det kanske en stationär för 10k knappt klarar på högst grafik heller?

Skall dock tillägga att bärbara datorer är så sjukt mkt smidigare vid lan så lanar du välj en bärbar, underlättar så sjukt mkt.... går inte lana med stationära nu för tiden :P
Citera
2011-08-25, 18:16
Medlem
Citat:
Glöm inte det viktigaste av allt, en bärbar dator för 10k kommer inte klara Battlefield 3 ............

Skall dock tillägga att bärbara datorer är så sjukt mkt smidigare vid lan så lanar du välj en bärbar, underlättar så sjukt mkt.... går inte lana med stationära nu för tiden :P

Jodå, en bärbar för 10k klarar definitivt bf3 utan problem. Däremot inte på högsta grafikinställningar. En stationär som är köpt och ihopbyggd själv eller av typ inet.se klarar nog bf3 på väldigt höga inställningar.
Citera
2011-08-25, 21:09
Medlem
Citat:

För att klargöra: Jag ska bara spela the sims 3 på det, så det krävs inte så mycket från datorn. Och även om det skulle finnas the sims-lan så tvivlar jag på att det är min grej. Så det blir väl en stationär då.
Citera
2011-08-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotskinn
För att klargöra: Jag ska bara spela the sims 3 på det, så det krävs inte så mycket från datorn. Och även om det skulle finnas the sims-lan så tvivlar jag på att det är min grej. Så det blir väl en stationär då.

Men fan, ska du bara spela The Sims kan du ju köpa vilket negerdator som helst.

Lika bra med en bärbar då också, kan vara skönt att kunna ta med/flytta på den lätt.

edit; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638000 då har du 5000 över att köpa godis för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in