2011-08-24, 21:03
Medlem
COUPDETATs avatar
Bare with me.
Spelen utvecklas och testas på PC till Xbox 360 och är kodade i XNA(om jag inte minns fel), vilket även är anpassat för Windows. Alltså borde dom vara kompatibla med pc, men vad är det som gör att man inte kan köra 360-spel genom en pc? borde ju inte ens krävas en emulator.
Jag vet att skivorna har en lasermärkning så dom går inte att köra på en dator, men själva filerna? går dom inte att öppna på en pc överhuvudtaget?(om man tankar ner en virtuell skiva från tpb)

Jag har sett att det finns liknande trådar men ingen som besvarar frågan varför.
Citera
2011-08-24, 21:42
Medlem
Wazupfbs avatar
ja i det stora hela så är det ju kodat på i stort sett samma sett och det är vanliga dl skivor.
Men xbox360 skivorna är laser graverade med en slags nyckel kan man väl säga,som bara kodas av igenom xboxen.

Det går att köra xbox skivor i datorn med rätt dvd eller en xboxdvd läsare men för att spela spelen så skulle du ju behöva göra om hela strukturen då inte bara skivorna är graverade utan själv spelen/"filerna" har struktur copy skydd så det finns ingen emulator som gör det idag nej.
Citera
2011-08-25, 08:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem