2011-08-24, 20:43
Medlem
FaNirs avatar
Tjabba alla flashbackare!

Som topic, vad har erat missbruk gett er för nackdelar?
dåligt med pengar? skulder? förlorat jobbet?

Jag kan börja!

Har missbrukat opiater i några år och främst subutex.
jag hade varit ren i 9 månader innan jag började med subutex igen som jag lovat min flickvän att aldrig röra igen.
efter att ha gått på sub i 2-3 månader så kommer det fram att jag går på sub igen och hon lämnar mig i sticket.
jag har aldrig varit så kär i någon som henne, hon gjorde mig så glad och jag förstår inte hur jag kunde börja igen.
känner att jag inte har så mycket kvar att förlora nu.
gymnasiet gick jag aldrig ut och det var också på grund av opiater.
det ända jag har kvar nu är subutexen.

its your turn!
Senast redigerad av FaNir 2011-08-24 kl. 20:46.
Citera
2011-08-24, 21:59
Medlem
RoligNegers avatar
Alkoholmissbruk = Ångest, ångest och ångest varje dag även fast jag inte dricker.
Citera
2011-08-25, 00:31
Medlem
Mitt cannabisbruk gjorde indirekt att jag blev utkastad från skolan. Hade redan fått många chanser att bättra mig men man var yngre och dummare då. Cirka ett år senare blev det Lvu och jag satt några månader på en låst institution vilket bara gjorde allt värre.

När jag kom ut torskade jag ganska grovt på tjack och senare även heroin. Vilket inte blev allvarligare än en förjävlig avtändning och en massa jobbiga skulder, som fortfarande hänger kvar.

Men det värsta är fan allt Mdma och alla trippar som man har tagit. Har verkligen blivit en paranoid och väldigt olycklig person av dessa droger. Vill mest bara vara för mig själv och har förlorat allt hopp och alla drömmar om framtiden. Kan inte finna lycka i annat än droger och möjligtvis mat. Har blivit helt ointresserad av tjejer och jag känner mig alltid ensam och tom. Och jag är ändå väldigt ung fortfarande.
Citera
2011-08-28, 00:25
Medlem
Indos avatar
Tramadol är väl det som gett mest nackdelar,Främst för att jag har en helvetisk Avtändning att se fram emot när jag väl kliver av.

Hasch har väl gett en del personförändringar när man rökte på som hårdast!
Citera
2011-08-28, 01:57
Bannlyst
1. har sumpat ett jobb
2. har blivi känd hoss polisen

finns säkert fler men inget jag kommer på nu iaf
Citera
2011-08-30, 00:55
Medlem
Angeliques avatar
Jag sover vid alla möjliga och omöjliga tidpunkter på dygnet och har blivit lite av en kleptoman. Behöver jag nämna att det är benzo det handlar om?

Och just det! Den jävla AT:n som jag försöker förtränga in i det sista..
Citera
2011-08-31, 11:44
Medlem
shinji ikaris avatar
Jag har med hjälp av mitt subutex missbruk sumpat jobb, flickvän, min relation till mina föräldrar och även bror. Mitt psyke har även det fått sig en törn av ett ganska så intensivt blandmissbruk, är likgiltig och omotiverad som fan!
Citera
2011-09-02, 01:21
Medlem
Angeliques avatar
Och man bryr sig allt mindre om sina medmänniskor även om det kan vara en stor fördel om man blivit pissad på av nära anhöriga under flera år. Så länge man har vett att hålla kvar de som verkligen betyder något så är det relativt lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in