Citat:
Ursprungligen postat av Fishyscoop
Kollade länken, vet inte om huruvida ungar tycker den dansen är töntig, eller cool. Men det ser klart bättre ut än dom traditionella tantdanserna. Däremot kan jag tänka mig att ungarna hade föredragit att lära sig dansa som Beyoncé eller Lady gaga istället. Populärkulturen på tv är ju klart häftigare än bugg, det är nog dom flesta barnen överens om.
Viktigaste är nog främst att det är roligt, hur som helst. Betvivlar att man blir lika proffsig som paret i videon på några lektioner, men om man handplockar ut dom roligaste movesen så kan det nog vara riktigt kul. Det tråkigaste tycker jag personligen är allt tjat om fotarbete, även om jag förstår att det är en viktig del av det hela om man nu skall göra det riktigt.
Haha jo det är så sant, men det känns lite väl att lära ungarna att "skaka rumpa"

Jo men vi har fått en rejäl skjuts genom alla danstävlingar på tv, samt att de visar sm/vm i bugg på tv numera. Samt dansbandskampen. Förr hade ungarna knappt en aning om vad bugg var för något, nu vet de lite mer.
Näe att bli så duktig kräver många år, ifall det ska vara tekniskt riktigt, men att lära sig att styla dansen och showa kan man lära sig på nån timme. Bara så det ser snyggt ut.
Fast killarna i bugg har tex inget direkt fotarbete längre, de har "bounce". Det är bara tjejerna som ska ta ordentliga steg, så det är enklare för killar nu.