2011-08-24, 14:47
Medlem
steeps avatar
Hej, jag har tröttnat på emulator till min mac och vill nu istället ha ett windows operativsystem i min Mac. För att göra detta behöver jag Boot camp assistent (vilket jag har) och även ett windows operativsystem som jag inte palla köpa. Hur ska jag bära mig åt?
Citera
2011-08-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steep
Hej, jag har tröttnat på emulator till min mac och vill nu istället ha ett windows operativsystem i min Mac. För att göra detta behöver jag Boot camp assistent (vilket jag har) och även ett windows operativsystem som jag inte palla köpa. Hur ska jag bära mig åt?

Först startar du BootCamp assist och ställer in hur många GB du vill använda till Windows.
Sen är det ju egentligen bara att installera Windows som vanligt.

När väl installationen är klar så är det bara att starta om datorn och hålla inne alt knappen.
Då får du alternativ att köra Windows. Nu är du inne i Windows utan att vara inne på OSX, och du slipper emulator och annat tråkigt.

Nu behöver du ladda ner bootcamp 3.1 och 3.2 och installera över de du har genom Windows så får du alla senaste drivrutiner och annat ...

Kom ihåg, de funkar bara om du har en intern hårddisk, inte en extern. Har försökt få windows på en extern hårddisk nu i några dagar, men de verka inte fungera.
Citera
2011-08-24, 17:27
Medlem
Noetlovskijs avatar
Vill du veta var du laddar ned operativsystem så tas det i requesttråden i Fildelningsforumet.

-> Papperskorgen

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in