Start - doserar 65 mg i en kapsel och intar det oralt, Blodtrycket ligger p 121 mm Hg - systolisk.
Efter 20 min - upplever ngon form av placebo effekt.
Efter 30 min - brjar hnda lite grejer. Knner mig lite smtt berusad, knns som starten p en 100 mg Bk-MDMA tripp.
Efter 50 min - Upplever euforia, kad empati. Allt upplevs lugnt och harmonisk. Det har frmodligen peakat nu och tror ej det kan bli starkare n s. Kommunikation med andra upplevs mysigt och krleksfullt.
Musiken lter djupt, lyssnar p en beethoven symphony som lter mer n underbart. Blodtrycket ligger p 125 mm Hg - systolisk. Inga bieffekter upplevs hittills. Knns som jag behver ta mera fr att komma lngre, men samtidigt njd med tillvaron.
Efter 2-3 h - lika euforisk som tidigare. Mrker dock att jag blir dehydrerad snabbt, substansen kar ven metaboliseringen av glukos i hjrnan s det r bra att dricka vatten och kka ngot st lite d och d. Blodtrycket ligger p 130 mm Hg - Systolisk. Allt verkar normalt hittills.
Efter 3-4 h - effekten hller p att avta. Nedgngen r inte s srskild euforisk, upplever lite sm bieffekter, stickningar som ngon tidigare nmnde. Det kan bero p metaboliseringen.
-----------------------------------------------------------------------
Shr metaboliseras Eutylone:
http://postimg.org/image/nj0kwc7mb/full/
Dioxolan p benzen ringen bryts ner till ngot som r likt Catecholamin som kar chansen fr dopamin-utslppet. Strre delen av metaboliterna befinner sig i en "Catechol-fas" vilket kan gr molekylen neurotoxisk, kan ocks frklara bieffekterna vid landningen.
Det sitter en ethyl grupp p alfa hela tiden, om vi hade en amfetamin istllet fr beta-keton s skulle i det hr fallet alfa-ethyl gjort molekylen mer serotonergisk.
D kanske man kan anta att det samma gller fr beta-keton som gr Eutylone mer serotonergisk n exempelvis Etylone som r alfa-metyl av samma molekyl. Jag antar att vi har en Releasing agent som kommer frmst t serotonin men ven har stark effekt p dopaminet.
Kortfattad:
Eutylone r en empatogen, frmodligen releaser fr bde dopamin och serotonin, man ska inte blanda det med SSRI, a-PBP, 4F-PBP, 4F-PVP, Diclofensine, 3,4-CTMP... fr att undvika serotonerg syndrom och andra former av bieffekter.