2011-08-24, 13:38
Medlem
epost72s avatar
Bild
Länk

Finns det något sätt att ordna så att F-tangenterna är aktiverade som default vid start?
Det är en aning irriterande att funktionen är omvänd, dels vid uppstart men även sedan.
Det är en manöver som blir komplicerad när man ska in i BIOS och liknande, man måste då vara snabb och trycka på F-lock vid rätt tillfälle och sedan på rätt F-tangent om man ska lyckas.

Likaså gillar jag inte funktionerna som finns på F-tangenterna och det händer för det mesta att jag glömmer att trycka på F-lock med följd att det blir fel.

Byt tangentbord!

Nja jag gillar layouten och multimediaknapparna, det enda jag är missnöjd med är att man inte kan ändra defaultinställningen....
Citera
2011-08-24, 19:46
Medlem
CheapAlerts avatar
Hej, detta kan du ändra i registret.

http://blackbeltreview.wordpress.com...lock-behavior/
Citera
2011-08-24, 20:05
Medlem
epost72s avatar
Tackar, vid en snabbare titt ser det ut som att det fungerar när man väl är inne i Windose, men det är en god bit på vägen och jag ska testa så fort jag får möjlighet.
Citera
2011-12-22, 12:37
Medlem
epost72s avatar
Fan det är lustigt hur trög man kan vara
Jag kikade på guiden för hur man ändrar i registret och fick migrän efter ett par minuter.
Använde njuren en stund och kom på att om jag med hjälp av iTouch ändrar alla extrafunktioner på tangentbordet till "tangentbordskommando" och tilldelar knappen just F1, F2 osv så blir det ju som jag vill oavsett om F-Lock är aktiverad eller ej.

Blir bara lite irriterad över att jag inte tänkt på det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in