2004-11-25, 09:56
Medlem
Alexanderias avatar
Installerade xp igår och kom in i systemet, installerade msn och allt var frid o fröjd, det visade sig att när jag startade om datorn så blev det boot disk failure. Samma sak hände när jag installerade om xp pro igen. Samma fel =(

(har cd som first boot) (hdn som second)

Det sjuka var att jag kom in i xp med min installations cd om jag gick via reparation, som inte hjälpte mkt.

Vad kan det va för fel?

Skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig..

Jag tror knappast det har med jumprarna att göra, har testat ta bort cdn, och enbart ha hdn. Har ingen diskett i, eller något sådant.
Citera
2004-11-25, 11:59
Medlem
athlons avatar
Vad har du för moderbord och hårddisk?
Är det nya grejer?
Blir det bättre om du låter datorn stå avstängd ett tag, så den hinner kylas av?
Citera
2004-11-25, 12:38
Medlem
Alexanderias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athlon
Vad har du för moderbord och hårddisk?
Är det nya grejer?
Blir det bättre om du låter datorn stå avstängd ett tag, så den hinner kylas av?
----------------
Moderkort: Asus kort. med inbyggt ljudkort, grafikort. 2 platser för minnen. kostar runt 500 kr.

Hd: 120GB Seagate 7200.7, ATA100, 8MB, 7200RPM, FDB
--------------

Helt nya grejjer. Tror inte det blir bättre av kylning. Hade datorn avstängd ett tag. Jag har visserligen laddat ner xp pro från nätet. installationen gick ju smärtfri o så. Ska jag testa att installera med en annan win xp pro skiva?
Citera
2004-11-25, 13:00
Bannlyst
Har du testat möjligheten att boota från cd och köra fixmbr samt fixboot?

fixmbr

fixboot

Messenger ska inte ändra på något där men, du kanske fipplat runt med något annat som orsakat det.
Citera
2004-11-25, 13:28
Medlem
kan det vara så att du inte formaterat bootsektorn så den försöker boota från nått som inte finns?
är inte så hajj på detta, säkert ngn som har ett vettigare svar..
Citera
2004-11-25, 14:40
Medlem
Alexanderias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vicious
kan det vara så att du inte formaterat bootsektorn så den försöker boota från nått som inte finns?
är inte så hajj på detta, säkert ngn som har ett vettigare svar..

Det är kanske möjligt.. Vet att det finns 8 mb som är tillför något, och resten har jag partionerat genom win xp pro installationen.

"Har du testat möjligheten att boota från cd och köra fixmbr samt fixboot?

fixmbr

fixboot

Messenger ska inte ändra på något där men, du kanske fipplat runt med något annat som orsakat det."

Ska kolla på det..
Citera
2004-12-01, 23:33
Medlem
D3ans avatar
får samma fel medellande ganska ofta då ja sitter på min laptop då beror de på att min hdd åkt ur, bara att trycka in den och starta om så funkar de...
Citera
2004-12-02, 00:16
Medlem
Kolla så att du inte ändrat i bios, vilken enhet som bootas när du startar datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in