• 1
  • 2
2011-08-24, 01:09
Medlem
Mehmet91s avatar
Jag vill inte börja gnälla nu om reklamer ossånt men saken är jag har märkt att det visas mer reklam på tv kanalerna än nånsin´
Kan inte ens kolla ordentligt på en serie utan att bli störd av 4-5 reklam pauser .
Eftersom jag är turk så har jag upplevt turkiskt reklam som värst där ´reklamerna är nästan 10 min långa som fick mig o totalt överge det turkiska tv kanalerna.
Jag gillar verkligen svenska tv kanalerna speciellt kanal 6 men om det nu kommer fortsätta så här går jag över till nedladdning vilket är tråkigt men nödvändigt om jag vill kolla ordentlingt på nåt.
Citera
2011-08-24, 01:17
Medlem
UNIKEFFs avatar
Just därför som till exempel TV4 mot en kostnad erbjuder reklamfritt om man tittar via TV4 Play. Kanske dränker de oss i reklam för att få fler att betala ännu mer för deras skitprogram?
Dessutom funkade inte skiten när jag på grund av min flickvän testade tjänsten.
Citera
2011-08-24, 01:27
Medlem
En serie på 30 min har endast ett reklamavbrott. Vet inte riktigt vart du hittar 4-5 st? Timmesprogram har däremot 4.

Jag tycker att vi borde ta efter Danmark 1 och 2. De har endast reklam mellan programmen och filmerna. Visst det är ganska långa break men man kan göra annat mellan programmen.
Citera
2011-08-24, 01:28
Medlem
katten80s avatar
Därför kollar man på SVT om man ser på TV
Citera
2011-08-24, 01:30
Medlem
Mehmet91s avatar
jag kollade nyss på csi på kanal 5 måste ha sett typ 3-4 reklamer där 100% sure
Citera
2011-08-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehmet91
jag kollade nyss på csi på kanal 5 måste ha sett typ 3-4 reklamer där 100% sure

CSI varar i en timme. Därav 4 avbrott.
Citera
2011-08-24, 01:35
Medlem
Mehmet91s avatar
oh ok my bad
Citera
2011-08-24, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En serie på 30 min har endast ett reklamavbrott. Vet inte riktigt vart du hittar 4-5 st? Timmesprogram har däremot 4.

Jag tycker att vi borde ta efter Danmark 1 och 2. De har endast reklam mellan programmen och filmerna. Visst det är ganska långa break men man kan göra annat mellan programmen.

Nej, inte om man kollar på kanal 3-6 iaf.
En vanlig serie (HIMYM, terminator, according to jim, big bang theory, ncis, csi, ink, osv) är ca 40 minuter lång, men visas på tvn under en timme.

På 60 minuter är det alltså ca 40 minuter tv och 20 minuter reklam... Det säger en hel del.

Är dock glad att det inte är som i usa där det är reklam typ var 5e minut.
Man kommer ju ihåg att bara för ett par år sen var det inte ens nära så mycket reklam som det är nu.
Långfilmerna hade ju då 2, max 3 reklamavbrott när dom visades på tv. Nu är dessutom långfilmerna så hårt nedklippta för att få plats med så mycket reklam som möjligt.

Okej, jag förstår tex tv4, men betalkanalerna då?
Inte fan betalar man för att se reklam iaf.

Jag blev riktigt ledsen när dom började sända reklam i de olika play-sidorna.. Det var droppen, nu blir det 100% nedladdat.
Senast redigerad av minador 2011-08-24 kl. 02:37.
Citera
2011-08-24, 03:46
Medlem
wallchars avatar
Jag har inte lyxen att kunna kolla på tv-kanaler i mitt boende, och jag har inte haft det sen i typ November förra året. Och jag tycker det är reklamen som gör "tv-känslan". Har tankat serier och kollat på hemma, men inte i närheten av lika avslappnande/tillfredställande som på tv.

Så klaga.
Citera
2011-08-24, 03:48
Medlem
Fortfarande bättre än Turkisk Tv iaf haha en film tar ju flera timmar och plöja genom tack vare alla mastodontreklamer
Citera
2011-08-24, 06:19
Medlem
Har inte ett 30 minuters långt program 2 reklamavbrott? Har för mig det i alla fall..

Tittade nyligen på fox Local news där jag bor i USA. 2 mindre nyheter --> reklam för kommande nyheter i programmet ---> paus i cirka 5 minuter ---> liten teaser om vad nästa nyhet innehåller som kommer efter pausen, men gå inte iväg! För efter det kommer... Ännu viktigare nyheter! Efter ungefär 20 minuter kom de relevanta nyheterna, varade i ungefär 2-3 minuter totalt med inslag. Sedan ytterligare en liten reklampaus (kort sådan) för att sen avslöja litegrann om vädret, som kommer direkt! Efter pausen...

Underbart.
Citera
2011-08-25, 22:18
Medlem
septemberpojkens avatar
Det är väl fortfarande max 12 minuters reklam varje timme? Det enda som ändrades för ett år sedan var att man fick ha fler reklamavbrott och mindre "mellanrum" mellan reklamen dvs att det inte kräver minst 20 minuters programtid innan man får ha ett till reklamavbrott.

Jag har inget emot svenska kanaler men man kollar väl inte på TV för att se på serier längre, eller? Själv tittar jag mest på dokumentärer, Fångarna på fortet och icke-dramaprogram. Resten laddar man ner.

Tips: Ha en laptop vid tv:n. När det blir ett avbrott så stänger du av tv-ljudet och surfar på nätet
Senast redigerad av septemberpojken 2011-08-25 kl. 22:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in