Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Den åtalades skuld måste ju stå bortom allt rimligt tvivel . En förundersökningsledare måste samtidigt arbeta förutsättningslöst, vara öppen för flera spår. Det kan ju faktiskt finnas fler än ett spår för Polisen att följa upp. Det blir snabbt ganska mycket information att utvärdera, Från många håll. Och alla uppgifter ska ställas ju mot varandra, om de strider mot varandra, vilket jag tror många av förhören som är gjorda gör.
Det blir då många kompletterande förhör, och det är nog dessa som nu har fortgått under några månader, och tar tid. Sen så har vi ju då de senaste svaren på alla prover som har skickats iväg under utredningens gång som också berör de tidigare förhören. Det kan ju också har framkommit ny teknisk bevisning i ett ganska sent skede. Dessa ska ju då också verifieras och användas i utredningen, och en misstänkt har ju rätt att få ta del av sådan information. Även få möjlighet till att få yttra sig om dessa.
Det leder ju så klart till fler förhör, både med den misstänkte, och andra involverade. Teknisk bevisning brukar ju också läggas fram för den misstänkte hellre senare under förundersökningen, än tidigare.
Vi får se hur protokollet ser ut sen.. Jag ser fram emot denna FUP!
Det blir då många kompletterande förhör, och det är nog dessa som nu har fortgått under några månader, och tar tid. Sen så har vi ju då de senaste svaren på alla prover som har skickats iväg under utredningens gång som också berör de tidigare förhören. Det kan ju också har framkommit ny teknisk bevisning i ett ganska sent skede. Dessa ska ju då också verifieras och användas i utredningen, och en misstänkt har ju rätt att få ta del av sådan information. Även få möjlighet till att få yttra sig om dessa.
Det leder ju så klart till fler förhör, både med den misstänkte, och andra involverade. Teknisk bevisning brukar ju också läggas fram för den misstänkte hellre senare under förundersökningen, än tidigare.
Vi får se hur protokollet ser ut sen.. Jag ser fram emot denna FUP!
I get your point. Tycker ändå att man borde förbjuda munkförsäljning i alla städer med en polisstation
Ser för övrigt också fram emot fupen. Vi får hoppas att någon därnere ser sig som en digital hjälte och hämtar ut den.