2011-10-04, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najk09
Hur lång tid tar det innan denna fup är färdig?
Hoppas nån som får tillgång till den lägger upp den här?
Ska isf bli intressant att få läsa om det man undrat över i detta fall.
FUP kommer när det väcks åtal, vilket lär dröja några månader.
Citera
2011-10-04, 23:29
Medlem
najk09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ok tack för svar om fup, hoppas den läggs ut här då
Citera
2011-10-04, 23:36
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Enligt BLT ska åtal vara väckt senast sjunde oktober. Jag har inte jättebra koll såna här saker, brukar datumen flyttas och processerna bli utdragna?
Citera
2011-10-04, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Enligt BLT ska åtal vara väckt senast sjunde oktober. Jag har inte jättebra koll såna här saker, brukar datumen flyttas och processerna bli utdragna?
Citera
2011-10-04, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najk09
Man undrar ju över vad motivet var för detta mord, varför lixom?
Jag har läst igenom PI egna FB logg, han verkade ju vara en genom god kille.

Hade PI en fast anställning tex & gott ställt, på det stället som även BE jobbade, läste det nånstans att de även jobba i hop på samma ställe oxå ?
& hade BE en fast anställning där?

Kan det va så sjukt att motivet att ta PI av daga, var för att BE va ute efter PI isf fasta jobb anställning, om så var, för en egen tryggad jobb framtid, då BE själv kanske inte hade fast jobb där?
Bara en tanke jag fick.

Skriver det igen, hur kan man ha ihjäl sin närmsta vän?

Hur lång tid tar det innan denna fup är färdig?
Hoppas nån som får tillgång till den lägger upp den här?
Ska isf bli intressant att få läsa om det man undrat över i detta fall.

Båda var anställda på samma bolag. Har hört mycket angående BE, något stämmer. Men inget som nämnts här. Lägger inte mig i hur det än är.

Tänk efter det var den 22/8 Peter "försvann", BE var skyldig pengar till PI och löning samma vecka. PI begärde pengar av BE då det var dags för löning. Han var säkert trött på att få småpengar av BE då han fått låna en klumpsumma. BE är nykär och hittat en partner nyligen, som han vill "köpa" till sig. Och ville väl skämma bort med det mesta?? Han hade väl inte råd och betala i stora summor till PI. och vad hade BE för utgifter?? Bor hemma, typ inga utgifter förutom mobilräkning kanske.
Citera
2011-10-05, 00:53
Medlem
najk09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prognos
Båda var anställda på samma bolag. Har hört mycket angående BE, något stämmer. Men inget som nämnts här. Lägger inte mig i hur det än är.

Tänk efter det var den 22/8 Peter "försvann", BE var skyldig pengar till PI och löning samma vecka. PI begärde pengar av BE då det var dags för löning. Han var säkert trött på att få småpengar av BE då han fått låna en klumpsumma. BE är nykär och hittat en partner nyligen, som han vill "köpa" till sig. Och ville väl skämma bort med det mesta?? Han hade väl inte råd och betala i stora summor till PI. och vad hade BE för utgifter?? Bor hemma, typ inga utgifter förutom mobilräkning kanske.

Vet man säker att PI begärde pengar av BE varje löning eller?

Kanske olika arbetsställen/komuner, men annars brukar väl vanligast en lön betalas ut den 27 i månaden.

Var skulden så stor så att BE skulle tycka det va värt att ta sin vän PI av daga,tror/ menar du?
& få sitta flera år i fängelse ist för att få vara med sin pojkvän som du skriver att han vill köpa ell skämma bort & är nykär i, nja?

Råd att betala tillbaka, BE bor väl hemma än?, då tycker man ju att han borde haft råd, om motivet skulle vara skulden.
Möjligt som du skriver att PI ville ha lite mer av skulden från BE vid löning, men att döda sin vän för det, är helt sjukt isf,
Det är sjukt på alla sätt att mörda någon annan männiksa, oavsett motiv såklart.

BE har ju erkänt ialf, det är ju bra, & nu undrar man ju varför, mm.
Visst motivet kanske var pgav skulder, men jag tror ändå att det finns mer motiv än en skuld.
Men visst man kan tro fel, vi får se hur det slutar, hoppas på fup läggs upp här.

Läste lite på en dels fb loggar, att BE bara skulle ha tagit på sig skulden & är oskyldig blabla, & att han skyddar nån annan, hur vet de som känner BE & PI o/c detta? har BE blivit hotad av att ta på sig skulden då ell? för hur kan man ens villja ta på sig nått sånt här & sitta inne flertal år för nått man ej gjort eller vart inblandad i.

Man undrar ju oxå hur många som är inblandade i detta, eller om BE utfört allt detta på egen hand, utan medhjälp nja?
& samt hur många som kanske inte är inblandade men vet mer & inget säger nått till polisen?

Att PI lillebror skulle vara inblandad eller veta mer, det tror jag inte ett dugg på, hans egna bror nä
Senast redigerad av najk09 2011-10-05 kl. 01:44.
Citera
2011-10-05, 14:50
Medlem
ragtimes avatar
Åtal mot mordmisstänkt 27-åring dröjer
Citera
2011-10-07, 09:04
Medlem
ragtimes avatar
Inget åtal för mordet i dag

"Ännu är inte protokollen för rättsläkarens undersökning av kroppen klara och dödsorsaken är fortfarande inte helt fastställd. Men 23-åringen blev bragd om livet genom kraftigt våld..."

Mao. så rör det sig antagligen inte om en olycka.
Citera
2011-10-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragtime
Inget åtal för mordet i dag

"Ännu är inte protokollen för rättsläkarens undersökning av kroppen klara och dödsorsaken är fortfarande inte helt fastställd. Men 23-åringen blev bragd om livet genom kraftigt våld..."

Börjar fundera på om det rör sig om ytterliga ett styckmord eftersom obduktionen tar så lång tid?
Citera
2011-10-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Börjar fundera på om det rör sig om ytterliga ett styckmord eftersom obduktionen tar så lång tid?

de behövde väl tandkort för att identifiera PI? så kroppen kan inte ha varit i så bra skick efter att ha legat vatten ett tag.
Citera
2011-10-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragtime

Jag har svårt att tro att det var en genomtänkt handling. Jag tror inte de suttit och kallsinnigt planerad det i minsta detalj.

Snarare tror jag att det var en olyckhändelse som gick överstyr och i panik har slag och annat gått över alla normala gränser som existerar. Detta tillsammans med att kroppen legat i vatten måste försvåra utredningsarbetet oerhört.
Citera
2011-10-09, 17:35
Medlem
Mommis avatar
Nog måste det väl finnas någon Fb:are som känner till hur relationerna mellan bröderna Ivarsson/Eklund såg ut. Helt sjukt annars. Jag medger att jag haft fel i mina spekulationer från början, men blir mer och mer övertygad om att broder erik inte är helt oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in