Citat:
Ursprungligen postat av Prognos
Båda var anställda på samma bolag. Har hört mycket angående BE, något stämmer. Men inget som nämnts här. Lägger inte mig i hur det än är.
Tänk efter det var den 22/8 Peter "försvann", BE var skyldig pengar till PI och löning samma vecka. PI begärde pengar av BE då det var dags för löning. Han var säkert trött på att få småpengar av BE då han fått låna en klumpsumma. BE är nykär och hittat en partner nyligen, som han vill "köpa" till sig. Och ville väl skämma bort med det mesta?? Han hade väl inte råd och betala i stora summor till PI. och vad hade BE för utgifter?? Bor hemma, typ inga utgifter förutom mobilräkning kanske.

Vet man säker att PI begärde pengar av BE varje löning eller?
Kanske olika arbetsställen/komuner, men annars brukar väl vanligast en lön betalas ut den 27 i månaden.
Var skulden så stor så att BE skulle tycka det va värt att ta sin vän PI av daga,tror/ menar du?
& få sitta flera år i fängelse ist för att få vara med sin pojkvän som du skriver att han vill köpa ell skämma bort & är nykär i, nja?
Råd att betala tillbaka, BE bor väl hemma än?, då tycker man ju att han borde haft råd, om motivet skulle vara skulden.
Möjligt som du skriver att PI ville ha lite mer av skulden från BE vid löning, men att döda sin vän för det, är helt sjukt isf,
Det är sjukt på alla sätt att mörda någon annan männiksa, oavsett motiv såklart.
BE har ju erkänt ialf, det är ju bra, & nu undrar man ju varför, mm.
Visst motivet kanske var pgav skulder, men jag tror ändå att det finns mer motiv än en skuld.
Men visst man kan tro fel, vi får se hur det slutar, hoppas på fup läggs upp här.
Läste lite på en dels fb loggar, att BE bara skulle ha tagit på sig skulden & är oskyldig blabla, & att han skyddar nån annan, hur vet de som känner BE & PI o/c detta? har BE blivit hotad av att ta på sig skulden då ell? för hur kan man ens villja ta på sig nått sånt här & sitta inne flertal år för nått man ej gjort eller vart inblandad i.
Man undrar ju oxå hur många som är inblandade i detta, eller om BE utfört allt detta på egen hand, utan medhjälp nja?
& samt hur många som kanske inte är inblandade men vet mer & inget säger nått till polisen?
Att PI lillebror skulle vara inblandad eller veta mer, det tror jag inte ett dugg på, hans egna bror nä