2011-08-23, 20:35
Medlem
Nu måste jag bara få avreagera mig lite... Jag köpte häromveckan en bodyscanning för 100 kr (istället för 500 kr enligt annonsen) på Groupon. Det lät så bra med att få koll på ens hälsotillstånd och kostråd typ. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men jag vet att jag inte förväntade mig att komma in på ett kontor fyllt med Herbalife-produkter och möta en person vars enda uppgift uppenbarligen var att dra in en i HL-träsket.

För det första så tvivlar jag starkt på att det kostar 500 spänn för att gå på en bodyscanning (avancerad våg som mäter en massa alltså) plus få en massa säljsnack från en Herbalife-återförsäljare.

För det andra tycker jag inte att jag ska behöva leta upp företagets hemsida för att förstå att det är en säljpitch för sånt. Det tycker jag borde stått tydligt i Groupon-dealen för i såna fall hade jag inte varit intresserad.

Jag har för övrigt köpt många andra deals på Groupon och varit nöjd, men i just det här fallet känner jag mig lurad.

Tycker någon annan att det är fräckt att göra på det här sättet el. ska man räkna det som fullt normalt?
Citera
2011-08-23, 22:22
Medlem
jag har också köpt några deals på groupon och man får ju det man betalar för. Jag köpte bl a frisör och självklart vill de sälja från sitt shampoo,styling osv sortiment.Hudvården var likadant! Det står ju var o en fritt att köpa. Kanske skall du strunta i Groupon"träsket" och betala vad saker kostar på riktigt och tyvärr så kommer du att "råka" ut för samma sak iallafall! Välkommen till världen!
Citera
2011-08-24, 12:57
Medlem
Men snälla nån, nog fattar man väl att en frisör, manikyrist, dermatolog vill sälja in sina tjänster och ev. produkter också, men att en bodyscanning inkluderar HerbalLife-propaganda är ingen självklarhet. Det hade lika gärna kunnat gälla ett klippkort på bodyscanning, träningskoncept, kostråd (riktiga sådana alltså) som ska följas upp mm mm. Den där dealen var lite för mycket "köpa grisen i säcken" för min smak så nästa gång måste jag definitivt gå igenom företagets hemsida bättre och inte bara läsa texten man får från Groupon.
Citera
2011-09-10, 14:35
Medlem
nasdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niccolina
Nu måste jag bara få avreagera mig lite... Jag köpte häromveckan en bodyscanning för 100 kr (istället för 500 kr enligt annonsen) på Groupon. Det lät så bra med att få koll på ens hälsotillstånd och kostråd typ. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men jag vet att jag inte förväntade mig att komma in på ett kontor fyllt med Herbalife-produkter och möta en person vars enda uppgift uppenbarligen var att dra in en i HL-träsket.

För det första så tvivlar jag starkt på att det kostar 500 spänn för att gå på en bodyscanning (avancerad våg som mäter en massa alltså) plus få en massa säljsnack från en Herbalife-återförsäljare.

För det andra tycker jag inte att jag ska behöva leta upp företagets hemsida för att förstå att det är en säljpitch för sånt. Det tycker jag borde stått tydligt i Groupon-dealen för i såna fall hade jag inte varit intresserad.

Jag har för övrigt köpt många andra deals på Groupon och varit nöjd, men i just det här fallet känner jag mig lurad.

Tycker någon annan att det är fräckt att göra på det här sättet el. ska man räkna det som fullt normalt?

Fick du din bodyscanning då?
Har nämligen också köpt och vill veta
Citera
2011-09-26, 20:47
Medlem
Bodyscanningen innebär att man ställer sig på en avancerad våg där man även håller i ett par handtag som ska räkna ut ens kroppssammansättning. Sen gick man även igenom ens kostvanor. Kostråden är väl hyggliga förutom delen med att dricka herbalife-pulver.
Citera
2011-09-27, 22:16
Bannlyst
Citat:
Bodyscanningen innebär att man ställer sig på en avancerad våg där man även håller i ett par handtag som ska räkna ut ens kroppssammansättning. Sen gick man även igenom ens kostvanor. Kostråden är väl hyggliga förutom delen med att dricka herbalife-pulver.

Allt det har du fått för 100:-!? Säljaren skall betala moms, lokalhyra, kostnad för vågen, försäkringar och därefter sociala avgifter och inkomstskatt. Vi hoppar över lokalkostnad och inköps-/leasingkostnad för vågen. Då får säljaren i bästa fall 40-45:- efter skatt. Motsvarar en månadslön på ca 9800:- före skatt... Hur mycket skulle du själv kunna erbjuda för den lönen? Groupon är ett sätt för företag att hitta nya kunder, marknadsföring kallas det ;-)
Citera
2011-09-28, 01:03
Medlem
Abnormalnormalitys avatar
Citat:

Det där kan du göra gratis på närmsta lasarett. Ge mig 100 riksdaler så bokar jag en tid åt dig också.
Citera
2011-09-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta
Allt det har du fått för 100:-!? Säljaren skall betala moms, lokalhyra, kostnad för vågen, försäkringar och därefter sociala avgifter och inkomstskatt. Vi hoppar över lokalkostnad och inköps-/leasingkostnad för vågen. Då får säljaren i bästa fall 40-45:- efter skatt. Motsvarar en månadslön på ca 9800:- före skatt... Hur mycket skulle du själv kunna erbjuda för den lönen? Groupon är ett sätt för företag att hitta nya kunder, marknadsföring kallas det ;-)

Ja, oj, oj, stackars säljare... Men för säljarens del hade det varit betydligt smartare att marknadsföra sig mot just människor som eventuellt kan vara intresserade av just Herbalife som bantningsmetod så slipper dom kanske en del folk som jag själv som direkt är en förlustaffär för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in