2011-08-22, 21:31
Medlem
Makedon94s avatar
Jag ska först nämna två begrepp som Sverige påstår sig stötta. Demokrati och jämnstäldighet.
Att dra in massa somalier är jämnlikhet, alla är lika mycket värda. Men sverige kan inte påstå sig vara demokratiskt om folket själva inte får vara med och bestämma om hur mycket blattar det ska komma. Det är ju inte demokrati, har jag fel eller? Och tycker du jag har fel så dra åt helvette och sluta läsa.
Jag är själv utlänning, mitt namn kan avslöja det, så att ja skriver detta, som blatte, borde vara en väckarklocka för alla andra.

Det finns till exempel vita och kristna européer på balkan som vill komma till Sverige men dom kan inte det för det finns inte plats efter att man tog in alla somalier och zigenare från rumänien och slovakien...

Min fråga är vad säger lagen? Borde inte vi som medborgare i det här jävla landet som börjar lika somalien mer och mer för varje dag, vara med och bestämma hur mycke slödder vi tar in eller? Borde svenskar se MIG som samma skit som dom blattarna bara för jag är mörkhårig och har bruna ögon? Borde jag, som har en familj som varit här sen 1962, som alla kan flytande svenska, som älskar detta landet och ser det som hemma, borde jag som vit och kristen europée inte kunna ragga på en svensk tjej elelr få ett jobb för att jag nu för tiden räknas som smuts bland dom andra idioterna? Borde det vara så? Är det jämnstäldighet? Så länge inte svenskarna själva, som folk, accepterar mig eller anställer mig på arbetsplatsen för att ja ser ut som dom andra jävlarna så kan inte Sverige stå för jämnstäldighet. Och så länge Sverige inte låter mig som medborgare och skattebetalare höja min röst och säga vad jag tycker om invandring så är inte detta ett demokratiskt land... Har jag inte fullständigt rätt eller är jag helt ute och cyklar??
Citera
2011-08-22, 21:36
Medlem
Condottieris avatar
Nu är "Sverige" knappast att betrakta som något "demokratiskt land", snarare en smygtotalitär vulgärliberal demokratur. Men ok, det är kanske inte riktigt topic här.

Migrationen måste intensifieras avsevärt, så att det groteska förhärskande systemet äntligen kan kollapsa. Det är tyvärr den enda utsikten att få till stånd en förändring.
Citera
2011-08-22, 21:36
Bannlyst
du är ute och cyklar, dra hem till ditt hemland!
så slipper du "detta jävla land", får jag fråga varför du kom hit?
Citera
2011-08-22, 21:41
Medlem
Jiimmmiishs avatar
Att behandla dig bara för du bott här längre som en svensk medans man nekar en annan att vandra in och inte ens visa sig en chans till att vara acceptabel för det svenska samhället vore fel.
Citera
2011-08-22, 21:47
Medlem
MystEquals avatar
[quote=Makedon94]Och tycker du jag har fel så dra åt helvette och sluta läsa.[/QUOTE=Makedon94]

Bra där, du öppnar verkligen upp för diskussion!
Citera
2011-08-22, 21:48
Medlem
Daos avatar
Kan vi inte skicka bort folk som TS, så vi kan få plats med mer toleranta och ödmjuka människor?
Citera
2011-08-22, 22:04
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Kan vi inte skicka bort folk som TS, så vi kan få plats med mer toleranta och ödmjuka människor?

De mest intoleranta människorna i Europa just nu är, just det, utomeuropéer. Muslimer förnämligast; bara ta och ta, aldrig ge åter tacksamheten (nu generaliserar jag givetvis). Det löjligaste angående detta är bland annat den så kallade "antisemitismen" som har ökat i Sverige. Vilka som ligger bakom denna är givetvis (icke-europeiska) muslimer och ingen annan, ändå försöker man som vanligt skuldbelägga den "kristna", europeiska mannen.

Vilka vill för övrigt begränsa yttrande- och åsiktsfriheten? Muslimer, sionister, "liberaler" (ett mer opassande begrepp, finns det?), judar och vänstertomtar. Åtminstone i större omfattning än andra grupper. Ändå är det ni som gormar om "öppenhet", "tolerans" och "demokrati". Löjligt.

Jag tycker inte man ska stoppa invandringen per se, däremot selektivt. Vissa grupper är mer välkomna än andra givetvis. Vilket även du tycker, av ditt inlägg att döma.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-08-22 kl. 22:07.
Citera
2011-08-22, 22:05
Medlem
Black-Jesuss avatar
TS, du gör bara bort dig. Jag är inte svensk, men som du kanske märker så älskar Sverige. Flyttade hit 2004, det visa sig idag att jag kan bättre svenska än de flesta invandrarna jag träffat, allt från de som är födda här och de som bott här runt 5-10 år. Så jag skulle då ha skickats tbx år 2005 utan att få en chans? Det är inte rätt. Man ska ge alla andra också en chans, personligen tycker jag att dom invandrarna som begått/begår brott och dom som INTE söker jobb för att dom vet att dom får socialbidrag om dom inte har någon inkomst borde skickas tillbaka.
Man får en chans till ett nytt liv här i Sverige, regeringen tar första steget genom att ta in dig i landet, då ska du ta andra steget genom att lära dig språket, anpassa dig till svenska samhället och börja söka jobb/studera. Jag vet att det inte är så lätt att hitta jobb, men vill man ha ett jobb då hittar man det också förr eller senare. Jag har träffat på folk som säger sig varit arbetslös i över 10 år för att dom får socialbidrag, så varför ska dom arbeta tycker dom. Då är det är en annan femma . .

Kan ge er ett exempel, jag har en polare som är 28 år. Hans bror har fastjobb hos milko sen 3-4 år tillbaks (fick jobbet direkt efter att han gick någon kurs) han är runt 33 år gammal och har bott 6-7 år i Sverige (Han har uppehållstillstånd och deras föräldrar är Svenska medborgare). Han pendlar till jobbet (4-5 mil) samtidigt som en massa andra i samma stad gnäller över att det inte finns jobb och varit arbetslösa sen dom flyttat till Sverige.
Polaren som är 28 år har bott 4 år i här i landet och har blivit nekad till uppehållstillstånd. Den här killen snackar flytande svenska (då jag vägra snacka turkiska med honom när han var ny här, våra familjer känner varann sen tidigare. Så jag snackade svenska med honom för att han skulle anpassa sig så snabbt som möjligt) och har hittat jobb på 3-4 ställen i den här lilla staden på 24 000 invånare i hela kommunen. Dom tre första jobben han hitta fick han inte vara kvar så länge på för migrationsverket (som anledning att han inte har uppehållstillstånd trots att kollegorna ställde upp för honom och samlade flera hundra namn för att han skulle få ha kvar jobbet och få uppehållstillstånd) Men det enda killen ville visa var att han kunde försörja sig själv och inte behövde migrationsverket eller något annat, ville visa att han var värd uppehållstillstånd till skillnad från minst 50% av invandrarna i Sverige.
Som tur är så har han lyckats skaffa sig deltidsjobb med möjlighet till fastjobb men han vill inte ha fastjobb just nu för han ska läsa Svenska A och B, Matte A och B, Engelska A. Det för att han vill ha bättre utbildning och med hjälp av de kursen får han förhoppningsvis gå någon yrkerskurs säger han.

Sorry men jag tog illa upp det här ämnet pga såna invandrare som min polare, dom förtjänar verkligen en chans.

Edit: JA! Jag vet att det finns svenskar som också lever på socialbidrag, begår brott och är lata för att arbeta. Men det är inte dom som fått en andra chans i ett så bra land som Sverige, så inget snack om det nu. Sry för eventuella felstavningar men blev bara så sur så det kom ord efter ord.

Peace
Senast redigerad av Black-Jesus 2011-08-22 kl. 22:13.
Citera
2011-08-22, 22:12
Medlem
I mina ögon ser det ut som att du vill stoppa invandringen av somalier så att dina gelikar kan komma till Sverige. Stämmer det?
Citera
2011-08-22, 22:15
Medlem
Makedon94s avatar
Äntligen en f.d jugoslav som förstår allvaret.

Ni andra som var emot mig skiter jag i. När er dotter blir våldtagen nån dag kommer ni tänka att "TS" hade rätt?

Fortsätt med erat varma tänkande, det är ert land. Landet blir bara sämre och mitt land blir bara bättre så nån dag flyttar jag hem och ni kan stanna här och ruttna. Men i mitt hemland har vi städer, som Debar och Gostivar, med 100% invandrare(albaner). När er stad ser ut på det viset så kom inte och klaga att dom pratar arabiska i affären och du fattar ingenting. Ni måste fatta att det är allvar detta det är inget skämt. Erat land blir våldtaget framför era ögon och ni ignorerar det. I mitt land röstar iaf alla makedoner på nationalist partiet, och dom som är komunister eller socialdemokrater hatar också invandrare. Försök ni också att göra något för ert hemland...
Citera
2011-08-22, 22:23
Medlem
Josephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
De mest intoleranta människorna i Europa just nu är, just det, utomeuropéer. Muslimer förnämligast; bara ta och ta, aldrig ge åter tacksamheten (nu generaliserar jag givetvis).

Jag vet inte om det där är generalisering faktiskt. De flesta muslimer jag träffat, är otroligt rasistiska av sig. Vill aldrig anpassa sig i Sverige på grund av att de anser att deras kultur och moral är högre än Sveriges. De muslimer som är toleranta och ödmjuka är ex-muslimer som har övergett koranen.
Citera
2011-08-22, 22:27
Medlem
SummaSummarums avatar
Ja massinvandringen bör stoppas/avslutas. Jag tror inte det var någon svensk som önskade sig så här pass mycket invandring innan massinvandringen satte igång på allvar runt slutet av 80-talet. Den som då hade föreslagit ett intag av 450,000 muslimer hade antagligen avfärdats som tokig. Inte heller var det någon som önskade sig den negativa brottsutvecklingen. Folket har inte haft något egentligt att säga till om och opinionsundersökningar har visat ett stort folkligt motstånd/missnöje hela tiden. Inga av partierna har haft något annat än en "generös" syn på invandring och kritik har kvästs. Nu är dock SD i riksdagen vilket inger lite hopp. Rösta på SD nästa val allihopa!
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-08-22 kl. 22:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in