Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Nej, men om du läser tråden så ser du att många andra endast har Schön-utgåvan, och för dem kan det ju vara intressant att veta om det saknas något eller är ändrat något jämfört med originalet.
Sedan har du naturligtvis inte kvar NF-utgåvan då du gav bort den till en vän, ja det var ju typiskt...
Försök inte inbilla mig att det skulle finnas ett extra kapitel i den "som låg och dammade någonstans" som inte finns i originalutgåvan från 40 talet, som jag faktiskt har i min ägo.
Vad fan är det med dig? Jag har aldrig uttalat mig ens om utgåvan ifrån 1945. Påpekade bara att i mitt exemplar, Nordland, så var inte alla kapitel med. Men i NF's utgåva så ska det vara det!
Sökte tom på det hela "Jämfört med tidigare utgåvor av Ragnarök är den nya utgåvan klasser bättre än tidigare. Dels beroende på att boken utökats med många fler fotografier och sidor, 44 sidor fler än versionen som släpptes år 2000 av Nordland.". Så alltså är det inte bara i Bosse Schöns version där inte allt är med.
"I denna nya utgåva av Ragnarök från Nordiska förlaget
finns över 170 fotografier, en del aldrig tidigare exponerade, och även ett åtta sidor långt kapitel som inte publicerats sedan första utgåvan 1945. Även tidigare utgivna upplagors bilagor har expanderat i denna nya utgåva, som enligt förlaget är ”den första fullständiga sedan 1945”.
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag har originalutgåvan från 1946.
Bosse Schön-utgåvan saknar visst ett helt kapitel har jag hört?
http://postimage.org/image/pnx2vb9g/