Antal förfrågningar kan ju tyda på att du tecknat abonnemang, tagit lånelöften mm.
Om banken tittar på en individs ekonomi så skiter de i antalet förfrågningar om ekonomin ser bra ut.
Det kan också tyda på att du tagit lån och krediter.
Din sista mening är direkt felaktig.
När man ska granska en UC så tittar man självklart på antalet förfrågningar för att se var har den sökande sökt kredit. Dyker det då upp en massa förfrågningar hos andra kreditinstitut kan man ju ställa sig frågande varför de inte beviljade den ansökta krediten.
Själv har jag 11 st förfrågningar hos 9 st kredidgivare!
Så att du inte fick någon kredit beror nog på din inkomst och hur mycket du har i lån.
Och att jag har rätt så många beror på att jag var korkad!
Det jag gjorde var att ta allt jag köpte på räntefritt!
Fast jag har pengar men tyckte att det var ett bra sätt att köpa tv, dator soffor etc på.
Min intention var att när första räkningen kom så betalade jag bort allt.
Tills jag skulle köpa en grej för ca 15000kr och när affären tog kredit upplysning på mej så vart det stopp,Jag hade tydligen bara en kreditgräns på 4000 kr.
Till saken hör att då hade jag inget förutom bilen och en husvagn på lån plus huslån då.
Så då fick jag åka hem och ordna pengar,till baka till affären och betala kontant.
Det här var några år sedan och i dag tar jag aldrig någonting på avbetalning.
I dag är det faktura som gäller eller kontant men hatar att ta ut pengar då gör man bara av med mer än man skulle.
Senast redigerad av petherf 2011-08-22 kl. 22:13.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!