• 1
  • 2
2011-08-22, 18:13
Medlem
Hej jag tänkte göra ett banklån men fick inget pga jag redan har 7 förfrågningar genom uc.. så jag undrar kommer dom att försvinna efter ett tag, och då hur länge eller kommer jag aldrig mer kunna ta lån från dom som använder UC?? Har redan nått 7 förfrågningar som verkar vara gränsen..
Citera
2011-08-22, 18:15
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellscreamer
Hej jag tänkte göra ett banklån men fick inget pga jag redan har 7 förfrågningar genom uc.. så jag undrar kommer dom att försvinna efter ett tag, och då hur länge eller kommer jag aldrig mer kunna ta lån från dom som använder UC?? Har redan nått 7 förfrågningar som verkar vara gränsen..

Antal förfrågningar är inte ett tecken på dålig ekonomi.
Citera
2011-08-22, 18:16
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:

Det beror nog inte bara på UC utan även resten av din ekonomiska situation
Citera
2011-08-22, 18:21
Medlem
Jo jag vet men 7 förfrågningar är gränsen.. jag blev beviljad den delen med årsinkomst, ålder etc.. men sen när han från banken kollade med uc fick jag avslag pga att andra banker också gjort en koll tätt intill. Kanske borde vänta några månader innan jag gör en ny ansökan eller?
Citera
2011-08-22, 18:27
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Jo jag vet men 7 förfrågningar är gränsen.. jag blev beviljad den delen med årsinkomst, ålder etc.. men sen när han från banken kollade med uc fick jag avslag pga att andra banker också gjort en koll tätt intill. Kanske borde vänta några månader innan jag gör en ny ansökan eller?

Nej, jag tror ärligt talat inte att det finns en gräns på 7 st förfrågningar.
Om du tar in 7 st olika förfrågningar från banker så tar de varsin UC, det är bara en kontroll
av din ekonomiska situation, historik.

Om du har en bra inkomst så skiter de själva fan i att 6 andra banker också har frågat.
Citera
2011-08-22, 18:31
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:

Ja men du har väl inte kollat med 7 banker
Citera
2011-08-22, 18:32
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Nej, jag tror ärligt talat inte att det finns en gräns på 7 st förfrågningar.
Om du tar in 7 st olika förfrågningar från banker så tar de varsin UC, det är bara en kontroll
av din ekonomiska situation, historik.

Om du har en bra inkomst så skiter de själva fan i att 6 andra banker också har frågat.

Nix, du har fel. Att många førfrågningar gjorts ses som negativt av banker och kan ses som en anledning att ge avslag. Låter sjukt, men så ær det.
Citera
2011-08-22, 18:32
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Nix, du har fel. Att många førfrågningar gjorts ses som negativt av banker och kan ses som en anledning att ge avslag. Låter sjukt, men så ær det.

Jag minns att det var så en gång i tiden (början av 2000 talet) men att det ändrades. Har de månne ändrat tillbaka? (är en del på banker)
Citera
2011-08-22, 18:33
Medlem
Blocket.ses avatar
Förfrågningarna ligger kvar i 12 månader..

Och nej, det finns ingen gräns, det är upp till bankerna eller kreditinstituten att bedöma.
Men ser dom att du har sökt flera olika lån på kort tid så kan dom börja undra..

Sen ser det inte så bra ut om det du har en massa kreditkort heller..
Senast redigerad av Blocket.se 2011-08-22 kl. 18:37.
Citera
2011-08-22, 18:37
Medlem
brewslees avatar
Åh vad mycket skitsnack, klart banken bryr sig om att du har många förfrågningar då det är ett tydligt tecken på att det kan finnas dolda ekonomiska problem. Men som någon skrev, de försvinner. Utförlig info brukar stå på förfrågningskopian.
Citera
2011-08-22, 18:43
Medlem
Okej men visst om jag blev beviljad gången innan den 7 förfrågningen gäller fortfarande beslutet från den banken? blev beviljad av dom efter UC dom har redan kollat med uc och har skickat hem papper.. korkad fråga men vill veta
Citera
2011-08-22, 18:50
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Åh vad mycket skitsnack, klart banken bryr sig om att du har många förfrågningar då det är ett tydligt tecken på att det kan finnas dolda ekonomiska problem. Men som någon skrev, de försvinner. Utförlig info brukar stå på förfrågningskopian.

Antal förfrågningar kan ju tyda på att du tecknat abonnemang, tagit lånelöften mm.
Om banken tittar på en individs ekonomi så skiter de i antalet förfrågningar om ekonomin ser bra ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in