Citat:
Ursprungligen postat av Sovietistheshit
Det finns en risk att jag i framtiden kommer att ha förbrukat alla mina lånemöjligheter hos CSN fastän jag inte är klar med min utbildning. Självklart tänker jag slutföra mina studier så funderar på om jobba extra är det enda alternativet. Ni som studerar utan att ta lån samt utan att ha en förmögenhet undangömd någonstans, hur gör ni?
Jag har inte lånat en enda krona i hela mitt liv. Jag har aldrig behövt det då jag hittade nätet som inkomstkälla väldigt snabbt när jag kom upp i 18-års åldern. Denna källa har även betalat hela min utbildning.
Jag gör 2 saker för att tjäna pengar. Det första är att svara på undersökningar och få betalt varje gång man genomfört en ny enkät. Det andra är att bygga webbsidor och bloggar som genererar pengar på auto-pilot genom google adsense och olika affiliatenätverk.
Det jag rekommenderar först är att börja göra betalda undersökniningar. Då kan man enkelt få in ett pat tusen extra varje månad. När man har reggat sig på många sidor som erbjuder undersökningar så har man chansen att tjäna mellan 5000-10.000 kr
Då hade ett lån inte behövts...