Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-22, 11:59
  #1
Medlem
Oi!

Jag har kollat på två olika Asus-datorer men kan inte riktigt bestämma mig vilken som verkar mest prisvärd/rätt för mig. Det jag först och främst kommer använda datorn till är skolarbete, musiklyssnande, filmtittande och enklare spel. Hade varit najs ifall den hade gått att spela Diablo 3 på när det kommer iallafall. Jag har spanat in dessa två:

http://www.inet.se/artikel/1969333/asus-k53sv

http://www.inet.se/artikel/1969929/asus-n53sv


Eller ska jag tänka om och köra på denna istället?

http://www.inet.se/artikel/1968984/m...eforce-gt-555m

Tack!
Citera
2011-08-22, 12:10
  #2
Medlem
folwaleYs avatar
jag köpte en Asus K53SV i förrgår för plugget och lite spelande... är väldigt nöjd med den. hade en asus innan denna också i 3 år eller så (sålde den) funkade helt perfekt, vill ha bättre grafikkort och ram därför köpte jag en ny.

spelar för övrigt wow just nu med settings på ultra (högsta möjliga) och jag laggar inte de minsta. spelar även SC2 på högsta möjliga settings, och jag är ganska säker på att sc2 kräver mer än wow
diablo 3 lär inte vara nåt problem heller. ska själv spela de när de släpps =p

så Asus K53SV gogo!
Citera
2011-08-22, 12:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folwaleY
jag köpte en Asus K53SV i förrgår för plugget och lite spelande... är väldigt nöjd med den. hade en asus innan denna också i 3 år eller så (sålde den) funkade helt perfekt, vill ha bättre grafikkort och ram därför köpte jag en ny.

spelar för övrigt wow just nu med settings på ultra (högsta möjliga) och jag laggar inte de minsta. spelar även SC2 på högsta möjliga settings, och jag är ganska säker på att sc2 kräver mer än wow
diablo 3 lär inte vara nåt problem heller. ska själv spela de när de släpps =p

så Asus K53SV gogo!

Det låter toppen! Hur tycker du att skärmupplösningen är? Är väl främst det som skiljer de två Asus-datorerna jag länkade åt.
Citera
2011-08-22, 13:07
  #4
Medlem
Äger en Asus N53SN. N serien är mycket bra, designen är grym, högtalarna är som utlovat riktigt schyssta och skärmen har bättre upplösning och full-hd tillskillnad från K serien. Har lirat Crysis 2 på hyffsade inställningar utan problem såväl som bad company 2.. flyter på fint! Tror alla 3 klarar av Diablo 3 utan problem.

Min röst går till N serien för bättre design, grymma högtalare vilket ger bättre film/musik upplevelse!
USB 3.0 är även det trevligt, köpte en USB 3.0 hårddisk också och överföringshastigheten är underbar.
Citera
2011-08-22, 13:10
  #5
Medlem
folwaleYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeforparks
Det låter toppen! Hur tycker du att skärmupplösningen är? Är väl främst det som skiljer de två Asus-datorerna jag länkade åt.

är ingen datorexpert eller nåt men jag är helt klart nöjd med min upplösning.. båda skärmarna är ju 15.6" så frågan är hur stor skillnad du ens kommer att märka med 1920x1080.
sen har ju K53SV 140 gig större hårddisk och 1gb mer grafikminne.. med wow och liknande spel använder du oftast inte mer än 1gb dock... och de är väl inte jättevanligt att man fyller sina 500 gb hårddiskar heller. jag gör de iaf inte. måste dock erkänna att N53SV har en snyggare modell.
sen är de ju 1000 kr mellan dom också. men som sagt, jag är nöjd med min dator, allting funkar perfekt och denna räcker helt klart då jag inte vill ha större skärm än 15.6 =p
Citera
2011-08-22, 14:22
  #6
Medlem
Sikkans avatar
Har en N53a och jag köpte min enbart för full-hd upplösningen... är otroligt skönt att slippa känna sig "instängd" med låg upplösning.. äntligen kan man ha ett gäng fönster uppe utan att bryta ihop.
Citera
2011-08-22, 15:38
  #7
Medlem
Tack för era tips och synpunkter! Jag valde dock K-modellen till slut. Tusenlappen som jag sparar in får gå till studentlitteratur istället för hd-skärm! :>
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback