Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-24, 14:34
  #217
Medlem
Squeekys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Jag har två söner (6 & 3), den äldsta är faktiskt riktigt fin, men hans bror, vad ska man säga, tur att han har en grym personlighet

Vilken av dem tror du är din då?
Citera
2012-02-25, 02:00
  #218
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisongharry
Jag har en dotter på 1 och ½ som är vacker som en ängel. Tyvärr.

Dels så ska diverse folk, både bekanta och okända, komma fram och gulla med henne. (Vem FAN I HELVETE går fram till ett barn de aldrig sett för att gulla?) Det gör mig galen. Dessutom oroar jag mig att hon ska bli riktigt snygg i framtiden. Ju sötare barn, desto större hagelbrakare får man införskaffa.

Jag tycker bara det är roligt när ens barn är omtyckt. Min dotter är nu 7 år och det kommer fortfarande fram okända och gullar med henne. Varför skall du införskaffa hagelbrakare, tänker du döda din dotters älskare?
Citera
2012-02-26, 21:25
  #219
Medlem
Föräldrar blir ju lite egenblinda då det gäller ens barn, gäller nog de flesta. Att man inte ser att barnet är fult. Tror det inte är något ovanligt.
Citera
2012-02-27, 00:45
  #220
Medlem
troubleices avatar
Jasså, så TS tycker att föräldrar borde vara mer "ärliga" och lägga upp bilder på sina barn och sedan skriva "Min fula jävla äckliga unge"....?

Att man ens tänker så om barn säger ju en hel del.
Citera
2012-02-27, 00:47
  #221
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longboat
Ful är ett så starkt ord. Sedan måste man ju komma ihåg att det är en väldigt subjektiv fråga vad som är vackert/fult. Jag tror också att föräldrar inte har förmågan att anse att deras barn är direkt fult, däremot tror jag att man naturligtvis kan särskilja ett vackert barn med sitt eget och konstatera skillnaden och kanske också ha den insikten att ens barn inte har ett så fördelaktigt utseende. Till saken hör ju att man med ens barn har så starka band, psykologiskt, emotionellt och genetiskt att naturen nog har försökt se till att man är "blind" för eventuella brister i form av t.ex. utseende och andra eventuella brister, då man som förälder har rollen som beskyddare i viss mån.

word
Citera
2012-02-27, 01:53
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jasså, så TS tycker att föräldrar borde vara mer "ärliga" och lägga upp bilder på sina barn och sedan skriva "Min fula jävla äckliga unge"....?

Att man ens tänker så om barn säger ju en hel del.

Det räcker med att läsa han andra trådar för att förstå att det är något som är fel.
Citera
2012-02-27, 09:40
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag tycker bara det är roligt när ens barn är omtyckt. Min dotter är nu 7 år och det kommer fortfarande fram okända och gullar med henne. Varför skall du införskaffa hagelbrakare, tänker du döda din dotters älskare?

Haha! Nej, bara något jag och mina vänner säger. "Nu har pappa laddat bössan".

Klart jag är stolt över att ha ett vackert barn. Men när jag menar folk som kommer fram och gullar syftar jag inte bara på Agnes 79, utan även på Lars-Tommy med skinnpaj, mustasch, trasig lever och systemetpåse.

Senast igår kom en gammal "turktant" fram och nöp henne i kinden och sa något på sitt hemspråk. Jag bad henne givetvis dra, och som hon såg ut så skulle jag inte bli förvånad om hon försökte kasta en besvärjelse över lillen.
Citera
2012-02-27, 10:32
  #224
Medlem
hurjapaas avatar
Tror jag har ganska bra koll på att mina ungar inte är fula (om man går efter nån sorts norm vill säga). Nu är dom små dock, sånt brukar visa sig mer när dom blir lite större.

Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag tycker bara det är roligt när ens barn är omtyckt. Min dotter är nu 7 år och det kommer fortfarande fram okända och gullar med henne. Varför skall du införskaffa hagelbrakare, tänker du döda din dotters älskare?

Det där kan ju vara roligt om det är kvinnor som kommer fram och gullar. Inte riktigt lika kul om det är gubbar eller?

Det där med hagelbrakaren har ju att göra med att som kille vet man vad killar vill :-) Många blir säkert överbeskyddande när det gäller döttrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback