Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Va? Du citerade vartenda inlägg i hela tråden, vad fan ska vi läsa för något?
Han (gissar jag) fetmarkerade rader om våra vänner och bekanta, utom i "petters" inlägg där det handlar om honom. Så jag antar att han menade typ "Hur kan ni leva så där, med folk som sticker sig och sprutar blod överallt". Hur kan ni leva i missbruksvärlden?
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ja vad fan ska man säga... Herre Jesus. Hur fan kan ni leva såhär?
Hur som helst så brukar ju missbruk eskalera med tiden så det är väl lite av en vanesak, bland annat. Alltså, första gången man ser någon snorta (om man inte gjort det själv då) så kanske man reagerar med obehag eller nån typ av känsla. Man kanske tycker att man hamnat i en konstig värld där man helst inte vill vara. Tillslut så har det hänt så många ggr att man inte bryr sig nämnvärt, det blir en del av vardagen. Och tillslut känns det inte mer konstigt att någon blandar en lösning och tar den, än att någon blandar saft och dricker det.
Nu vet jag inte hur "AntiAlias" och "petter" lever, men jag lever ganska "normalt". Har en fin och städad lägenhet, inget skabb-hem liksom... om man bortser från blod i taket då men det är ju borttvättat. Har en tjacklösning i kökstaket (ytterligare en kompis som haft kul med taket) som inte är borttagen än, och det kanske är lite skabbigt, men så fort den är borta så är det ju fint igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Något jag har tänkt på är hur dessa skitnergångna förstör sina venor så jävligt, de borde ju vara bra på att skjuta. Måste vara för att de är så snula att de kört verktyg som är skitgamla,
Det handlar inte om att de är dåliga på att skjuta... venerna blir ju slitna tillslut. Sen är det ju såklart bättre med nya fina verktyg varje gång men det har inte ens med det att göra. Venerna gillar inte en massa stick så de kan krypa undan tillslut, för att skydda "sig". Och trots fina nålar så blir det tillslut ärrbildning och skit som sabbar venerna. En narkoman som tagit flera doser/dag i flera, flera år kan ju få rejält sabbade vener.
Sedan är folk olika också, från början. Vissa har massor av vener att välja bland, andra har få... som syns då alltså.
De är ju ofta bra på att skjuta, gamla narkomaner. Om en person har svårt att få sig sin dos så brukar ju de gamla narkomanerna oftast kunna lösa det. De vet små tricks med vinklar, snabbhet och annat.
Sedan handlar det ju inte direkt om snålhet när det gäller gamla verktyg, inte alltid i alla fall. Isf snålhet pga att de prioriterar drogen istället för nya verktyg varje gång. Många tar ju så många ggr/dag att det skulle bli jättedyrt att alltid ha nya nålar. Klart skitgamla nålar hela tiden inte är bra, men venerna blir kassa även fast de inte använder skitgamla nålar.
Men klart det finns "nedgångna" som varit oförsiktiga också.
Angående gamlingars tricks och sånt. Har en kompis som IV:at i typ... 8 år kanske, dock inte hela tiden. Var ett par års paus där någonstans. Iaf så har hon "odugliga" vener. De syns ingenstans och kan vara svåra att hitta. Hon kör nästan uteslutet i händerna eftersom de är lättast att komma åt där. Men så var hon i en period där det inte funkade längre. Alla vener hon hittat var slut, hon hade fått ta i foten en längre tid men det stället blev rött och irriterad som satan tillslut. Andra hade letat och letat på henne, efter fungerande vener, utan resultat. Så fick hon besök av en gammal horsare... som lyfte upp hennes arm, granskade den lite, stack in nålen... svar på en gång. Han tyckte nog att hennes vener var som en nyfödds =)