Been there, done that.
Nu går jag i 3:an och det är inte alls lika jobbigt som i 2:an. De misstag jag har lärt mig från tvåan( även om jag har uppnått mitt mål i 2:an) så är det att planera ordentligt. Att du börjar dagen innan eller veckan innan( Beror på hur mycket provet omfattar) kommer ge dig ett helvete. Jag startade till och med en tråd här om det. Jobbiga tider. Så om du vill göra andra saker på dagarna än att plugga så får du ser till att planera från början och hålla dig till planeringen. Annars har du ett helvete framför dig.
Ett annat tips gällande studietekniken i tekniska kurser är att verkligen se till att få en djup inblick i teorin. Det räcker inte med att du gör om uppgifterna 100 gånger. Försök förstå teorin bakom. Hela fysikboken har ett antal begrepp som du ska kunna. Ta kanske 1 begrepp och fördjupa dig inom den så djupt som det går inom 48 timmar och se till att fråga om du inte förstår något. Sedan gör du uppgifterna. Det som är bra med det här är att du inte behöver göra alla uppgifter om du har förstått begreppen riktigt ordentligt. Du behöver bara göra några av de enklare uppgifterna och övergår till de svårare. Se till att planera så att du hinner med.
Lycka till!