Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du kommer inte ha rätt drivrutiner på den skivan, men varför vill du ominstallera?
Har du tidigare backuper med Time Machine? Återställ från en sådan isf.
Något du inte testat är säker start. Gör det.
Vad innebär säker start och hur gör man en sådan?
Inte rätt drivrutiner? Det är inte bra. Vilka drivrutiner kommer fattas & kan jag hämta dessa någonstans? Jag tänker om man installerar från skivan och kompletterar senare på internet.
När jag stoppade i skivan, så fick jag välja mellan min Hdd och CD. Jag valde CD och tryckte på installera om osx, med en massa text som jag ärligt talat inte läste. Efter det fick jag välja språk, sen åkte jag till affären och när jag kom hem var allt klart, bara att trycka på ok så startade den om sig och brummade på som vanligt.
Jag har ännu inte vågat starta om min dator, och jag har aldrig tidigare använt Time Machine. Har en extern HDD på 2 TRB som jag för över bilder osv till.
Kan jag på något vis gå igenom min dator så att jag är säker på att den fungerar?
Edit:
Alla filer var kvar på datorn när den startade efter omgången med skivan.
Jag har tidigare haft en partition på 100 GB, den är nu borta. Men den har fortfarande stulit plats på hårddisken.. Jag försökte kryptera den med Snow leopards inbyggda kryptering så jag kunde låsa den först...Men det gick sån jävla tid så jag avbröt innan stapeln ens börjat gått i "process".
- Kan det ha något med detta mysterium att göra?