2004-11-23, 21:01
Bannlyst
Enligt ögonvittnesrapporter så finns mer än ryska 2000 soldater från Spetsnaz "Vityaz" i Irpen (förort till Kiev). Samtliga ukrainska poliser har beordrats att lämna Kiev.
Citera
2004-11-24, 07:44
Medlem
Tim Sebastians avatar
Det är fantastiskt hur lite uppmärksammhet utvecklingen i Ukraina får på detta forum. Bevisar på sätt och vis hur jävla jude-UÄSSAAA-arabiserade alla svenskar är. Vad vi ser nu i Kiev är den kamp som kommer att prägla hela detta århundrade, kampen mellan Väst och Öst. Vad vi ser är en presidentkandidat som står för närmare band till Ryssland och en kandidat som står för närmare band till EU. Men varför ska en man få styra över hela detta vädiga rike, kan man inte komma överens om att västra delen av Ukraina får bli en del av Västvärlden med allt vad det innebär i form av öppna gränser, rasblandning, porr, knark, apati och degeneration, och östra halvan får bli en del av den Slavoniska intressesfären under Rysslands beskydd. Eller är stödet för de respektive presidentkandidaterna verkligen så olika i östra respektive västra delen? I sådana fall känns ju en delning av landet som en naturlig fredlig lösning, och så får de idiotiska "patrioterna" sin efterlängtade "frihet" med allt vad det kommer att föra med sig i form av rasblandning och kulturell kollaps.

Lustigt att demonstranterna i Kiev verkar ha gott om rödvita fanor, dels Georgiens nya flagga och dels den vitryska oppositionens flagga. Säger det inte något om vilka det är som sponstrar alla dessa "patriotiska sidenrevolutioner". Undrar förresten vilken designer som bestämde att orange skulle symbolisera "frihet", någon CIA-snubbe som hade varit i Holland och kollat på fotboll?
Citera
2004-11-24, 09:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Vi har inte hunnit börja prata om Ukraina än, Tim Sebastian, det är hela sanningen! Du generaliserar vilt om svenskar, jag har i vart fall alltid haft ett stort intresse för vad som händer i Ryssland, Östeuropa, Centralasien, Persien, Kina, Indien, och de historiska processer som lett fram till nutidens ofta explosiva tillstånd.

Länkar om presidentvalet och motsättningarna mellan Putinregimen, Vitrysslands Lukasjenko och Ukrainas Kuchma/Janukovitjfalang å ena sidan och det politiskt håglösa men beskäftigt intrigerande och sanktionshotande väst och deras kandidat Justjenko å den andra:

http://www.nytimes.com/ , se artikeln "A Tug of War over Ukraine".

http://www.themoscowtimes.com/storie...11/24/010.html

http://www.themoscowtimes.com/storie...11/24/002.html

http://english.pravda.ru/mailbox/22/...9_Ukraine.html

Soros "Open Society Foundation" har med största sannolikhet tänkt sig en liknande utveckling som i Serbien och Georgien här, och pengar att finansiera uppvigling med har de ju...
Citera
2004-11-24, 11:36
Medlem
Det är facinerande hur korkade människor är. Lagom till valet påstår oppositionens kandidat att han har blivit förgiftat och flyr till Wien, där hittar man såklart ingenting. Nej, då är det KGB gamla gifter som har använts skricker oppositionen. Är det bara jag som tror att hela är iscensatt av Soross och andra som låg bakom kuppen i Georgia och Serbien.

Sedan blir man som alltid inte klok på mediernas rapportering. 100 000 man står med oranga flaggor och försöket tränga in sig i parlamentet. Nu har Jevtushenko utropat sig till president i filkmassan,sedan talmannen i Rada förbjöd han göra det i byggnaden.

Va fan det bor 50 milj i Ukraina, är det bara samla upp ett gäng och utropa sig till president?
Citera
2004-11-24, 12:11
Medlem
vgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerous
Det är facinerande hur korkade människor är. Lagom till valet påstår oppositionens kandidat att han har blivit förgiftat och flyr till Wien, där hittar man såklart ingenting.
Det var ju en människorättskämpe som blev förgiftad nyligen, jag tror han är från Indonesien. Han dog. En rysk journalist som bevakade Tjetjenien strök också med i en förgiftning verkar det som.

Citat:
Va fan det bor 50 milj i Ukraina, är det bara samla upp ett gäng och utropa sig till president?
Ja. Antingen så har man redan ett gäng, och valfuskar, hotar fängelseinterner med sanktioner om inte 90% röstar på kommunisten, fejkar massivt valdeltagande i östra delarna av landet, slänger ut oppositionens valkontrollanter etc, eller så får man samla ihop ett gäng med studenter tränade av den serbiska
studentrörelsen, studenter som lägger sig ivägen för bussar som ska iväg och ombudsrösta för förmodligen icke-existerande människor, samla ihop ukrainskatalande från västra delarna av landet, medelklass i Kiev stödda av de västliga valobservatörernas underkännande av valproceduren och opinionsinstitutens skiljaktiga slutsats om vem som vann valet!

Det går bra att dela upp meningen i kortare bitar för konsumtion
Citera
2004-11-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vger
En rysk journalist som bevakade Tjetjenien strök också med i en förgiftning verkar det som.

Har du fakta på det nånstans? Jag kommer ihåg en ville komma till Beslan men blev stoppad och skrek om att han har blivit förgiftad. Samma sak var med horan Politkovskaja. Fakta tack...
Citera
2004-11-24, 12:43
Medlem
vgers avatar
Citat:
Har du fakta på det nånstans? Jag kommer ihåg en ville komma till Beslan men blev stoppad och skrek om att han har blivit förgiftad. Samma sak var med horan Politkovskaja. Fakta tack...

Jag skriver "verkar det som" för att jag inte har oemotsägliga fakta. Men jag kan lägga lite tid på det. Har du fakta på att Politkovskaja säljer sexuella tjänster för pengar?
Citera
2004-11-24, 12:44
Medlem
Säkre Sammys avatar
Hörde på radion att Otpor (stavade jag rätt) skall vare inblandade i aktionerna och de fick väl (liksom B52) stöd av CIA i Serbien?
Citera
2004-11-24, 12:45
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossad
Enligt ögonvittnesrapporter så finns mer än ryska 2000 soldater från Spetsnaz "Vityaz" i Irpen (förort till Kiev). Samtliga ukrainska poliser har beordrats att lämna Kiev.

Först ett utbrott!
Jävla Vladimir Putin. Eller Vannabe Stalin, snarare.

Sedan:
Har inte lyckats bekräfta uppgifterna dock, så jag håller tummarna på att det är båg.

Intervjuer med polisen i Kiev tycks gå ut på att dom inte vet vem som är president och inte bryr sig så mycket, dom försöker bara se till att protesterna sker i lugn och ordning, vilket är mycket bra. Fredlig protest av en halv miljon människor som helt vägrar acceptera fortsatt diktatur kan bara stoppas av tre saker:

1. Alla tröttnar och går hem.
2. Kuschma ger upp och går hem.
3. Kuschma ger upp och beordrar militär och polis att skjuta civila.

Just nu ser 2 hyfsat sannolikt ut.
Citera
2004-11-24, 13:08
Medlem
vgers avatar
Citat:
Har du fakta på det nånstans?
Eftersom ämnet inte bara rör Ukraina så startade jag en tråd om förgiftningar i konspirationsforumet:
http://forum.flashback.info/scandina...53#post1545653
Citera
2004-11-24, 23:53
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossad

Har du länk till en källa?

Låter ganska illavarslande, även om det vore rätt våghalsigt av ryssarna att försöka sig på ett direkt ingrepp.
Citera
2004-11-25, 00:10
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Eftersom ämnet inte bara rör Ukraina så startade jag en tråd om förgiftningar i konspirationsforumet:
http://forum.flashback.info/scandina...53#post1545653
Försöker du förstöra det forumet totalt med verklighetskontakt, eller?
Nåja, det verkar inte ha lyckats. Konspirationsteoretikerna undviker alla äkta konspirationer som pesten, tydligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in