2011-08-21, 19:27
Medlem
No_fears avatar
Ska nog inte vara nåt problem, är ju tusan vissa som har tränat i flera år och inte lärt sig vissa saker ännu (räknar även in mig själv där )

Vissa lär sig fortare än andra precis som inom allt här i livet.

Så slappna av och ha skoj och bry dig inte att allt ska bli rätt från början, det kommer!!
Citera
2011-08-22, 16:44
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Hur menar du då? Har redan ganska bra kondition då jag tränar på gym 5-6 dagar i veckan, men klart den kan bli bättre! Fast sen vet jag inte hur konditionen skulle göra det lättare att uppfatta spegelvända instruktioner lättare?

lol vad menar du med "spelgelvända instruktioner" , typ vänster och höger ben i ett dyk eller annat ?
Citera
2011-08-22, 21:48
Medlem
Lugn, bara lugn! Under nybörjarstarten så är det bra många som tycker att teknikerna är krångliga. När en ny teknik introduceras så får man "drilla" (dvs. torrköra) den mot en träningspartner. Det är en sak att se en teknik, och en helt annan sak att göra den själv. När man drillar den får man en känsla för vad som funkar och vad som inte funkar när man ska utföra tekniken i sparring.

Jag vet inte vad det är för gym du ska till, men jag utgår ifrån att allt ifrån motionären till det asprirerande proffset dyker upp. Då bör inte tränarna lägga särskilt stor vikt vid vilka som är seriösa osv.

Lycka till!
Citera
2011-08-23, 14:14
Medlem
Zibbs avatar
Kommer ihåg som det var igår när jag började.. Hade grymt självförtroende då jag sett mycket på UFC Men när jag körde var jag hur kass som helst..

Har tränat ca 1 år nu och i början var jag kass som f*n på Sparkar osv.. Nu använder jag sparkar hela tiden.. Tips är att kolla på Mycket instruktionsvidor utöver träningen och sedan testa på din bror eller föräldrar (jag testar på min lillebror) :P

Sen har begreppet "Jag vill lära mig tex Legkicks" Då kommer du långt om du tror på dig själv med. Du kommer inte vara bäst i början men bara att köra på

Lycka till nu!
(Wall of text :P)
Citera
2011-08-23, 14:58
Medlem
RonBurgundy, du glömde den här tråden.
Citera
2011-08-27, 02:34
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibb
Kommer ihåg som det var igår när jag började.. Hade grymt självförtroende då jag sett mycket på UFC Men när jag körde var jag hur kass som helst..

Har tränat ca 1 år nu och i början var jag kass som f*n på Sparkar osv.. Nu använder jag sparkar hela tiden.. Tips är att kolla på Mycket instruktionsvidor utöver träningen och sedan testa på din bror eller föräldrar (jag testar på min lillebror) :P

Sen har begreppet "Jag vill lära mig tex Legkicks" Då kommer du långt om du tror på dig själv med. Du kommer inte vara bäst i början men bara att köra på

Lycka till nu!
(Wall of text :P)

Tack!

Var på min första träning idag, gick hur bra som helst. Tycker att jag har bra kondition, men fan vad jobbigt det var asså. En annan typ av träning än att bara gå på ett gym riktigt härligt! Även om det bara var första gången så är det en hel del småsaker som har ''förbättrats'' eller hur jag ska uttrycka det, som jag nu fattar. Ja vill ja vill ja vill!
Citera
2011-08-27, 02:49
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Tack!

Var på min första träning idag, gick hur bra som helst. Tycker att jag har bra kondition, men fan vad jobbigt det var asså. En annan typ av träning än att bara gå på ett gym riktigt härligt! Även om det bara var första gången så är det en hel del småsaker som har ''förbättrats'' eller hur jag ska uttrycka det, som jag nu fattar. Ja vill ja vill ja vill!

Härligt att se att du drog iväg på träningen! Lycka till och kom gärna med updates i tråden hur det går för dig! Alltid kul att läsa! Jag funderar själv på att börja på något liknande så småning om
Citera
2011-08-27, 13:57
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Härligt att se att du drog iväg på träningen! Lycka till och kom gärna med updates i tråden hur det går för dig! Alltid kul att läsa! Jag funderar själv på att börja på något liknande så småning om

Tack!

Kan jag väl göra. Lärde mig en strypning med som igentligen bara visades som exempel för en sak. Men skiten fastnade. Vet inte hur jag ska förklara, vet inte vad den heter, men man för ena armen bakom huvudet (när man ligger överst) och trycker mot andra armens biceps, typ. Kan tyvärr inte förklara bättre just nu men någon kanske vet vad jag menar.
Citera
2011-08-27, 16:56
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Tack!

Kan jag väl göra. Lärde mig en strypning med som igentligen bara visades som exempel för en sak. Men skiten fastnade. Vet inte hur jag ska förklara, vet inte vad den heter, men man för ena armen bakom huvudet (när man ligger överst) och trycker mot andra armens biceps, typ. Kan tyvärr inte förklara bättre just nu men någon kanske vet vad jag menar.

hehe ja det lät komplicerat! Försök minnas vad greppen heter om ni får lära er dom
Det blir kul att se hur du utvecklas under träningarna!
Citera
2011-08-29, 23:13
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Idag körde vi grappling. Var väldigt svårt att förstå hur man skulle göra men lyckades endå få rätt på det mesta. När det var ca en halvtimme kvar skadade jag dock axeln i ett kast, krass, klirr, krrr lät det, och min arm blev helt obrukbar. FYFAN vad fustrerande det var. Kunde inte göra ett skit. Sitter här nu kan knappt lyfta armen. Smärtan skiter jag i, bara det att det kändes jävla fustrerande blev lite ''ledsen''. Kändes som att jag svek mig själv och min tränare . Försökte grapplas på golvet endå efteråt men gick fan inte. På vägen hem kändes allt hopplöst, men sen insåg jag att jag faktisk gav 100% och gjorde mitt bästa. Svårt som fan men det är det väl i början. Lär inte kunna träna nästa gång, men får se hur axeln känns imorrn.

Öm i hela kroppen men det är bara skönt då man vet att man gjort något. Axeln med undantag då. Tror mest att jag blev besviken på mig själv, hadde höga förväntningar på min prestation. Just det att det tog ett tag innan jag kunde utföra vissa saker och något som jag inte lyckades utföra.
Tänker dock inte låta detta förstöra min goda vilja att bli bättre och lära mig mma, iaf inte än.

Hoppas bara att axeln läker fort och att jag kan hålla mina ''tvivel'' och andra jävla negativa känslor i schack.

Sorry för eventuella stavfel är trött som en jag vet inte vad. Ska sova nu puss och god natt.
Citera
2011-08-30, 00:04
Medlem
one_sizes avatar
Ta det lite lugnt för fan, du ska inte gå sönder på träningen, vad tror du tävlingar ät till för?!

Lyssna på din kropp, lyssna på din tränare och dina sparringspartner (finns folk som vill köra lite hårdare och de som föredrar det lugna, blanda inte ihop dem) så lär det gå hur bra som helst. Du verkar iaf ha stark vilja att lyckas vilket betyder en hel del, se till att inte tappa motivationen för några små missar som alla upplever under sin första tid.
Citera
2011-08-30, 09:34
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Ta det lite lugnt för fan, du ska inte gå sönder på träningen, vad tror du tävlingar ät till för?!

Lyssna på din kropp, lyssna på din tränare och dina sparringspartner (finns folk som vill köra lite hårdare och de som föredrar det lugna, blanda inte ihop dem) så lär det gå hur bra som helst. Du verkar iaf ha stark vilja att lyckas vilket betyder en hel del, se till att inte tappa motivationen för några små missar som alla upplever under sin första tid.

Ja får väl göra det. Viljan är stark ja, nog därför som det kändes som det gjorde igår. Uppvärmningen var heller inte att leka med. Jag är en stor kille så många av övningarna var svåra. Dock så var det inga problem förutom några mycket akrobatiska övningar som att jula osv som man skulle göra. Har (kanske låter konstigt) aldrig julat i hela mig liv. Dock så gjorde jag ändå mitt bästa och det är väl det som räknas.

Idag vaknade jag upp och kan seriöst inte röra armen det minsta utan en intensiv jävla smärta. Så ska käka nu sen dra till sjukan. Kanske har sträckt den eller något vet inte återkommer sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in