2011-08-21, 10:53
Medlem
Mickej79s avatar
Någon som vet vad det kan bero på att min dator vill formatera alla minneskort eller usbminnen i datorn än vad jag ansluter så vill den formatera det? Jag har testa korten i andra datorer o då funkar det så måste ha hänt något med datorn eller windows för kör kubuntu i samma dator o då funkar det någon som kan hjälpa mig med deta?

Den är formatera i en telefon och kamera och på datorn men samma fel än va man ansluter blir det. funkar perfekt i kubuntu som är installerat på samma dator. Har testa tagit bort usb drivrutinerna .. samma fel.
Kollar man inne under hantera står det att partitionen är raw

Mvh Micke
Citera
2011-08-21, 22:36
Medlem
Plottis avatar
Kan du använda minnet, även fast den frågar? Eller kan du inte använda minnet överhuvudtaget?
Citera
2011-08-23, 10:55
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Kolla i enhetshanteraren, troligtvis är det problem med t.ex. drivrutinen till minneskortsläsaren etc.

Kolla även i loggboken som den säger något om något fel vid de tillfällen du haft minneskort/USB-minne i datorn..
Citera
2011-08-26, 12:07
Medlem
Mickej79s avatar
Minnet går inte att använda allas .. Glömde skriva att jag har min minneskortläsare inbyggd i datorn men har en extern också och den har jag pröva med och och den vill inte funka den heller i den datorn men funkar bra i andra datorer.

Tror ni att det är installera om windows som gäller eller finns det något annat man kan göra? Finns det virus som kan göra så att blir såna här problem.. hade för ett tag sen en trojans häst i datorn men den fick jag bort men om den kan förstört något när den var i datorn?

Mvh Micke
Citera
2012-01-05, 14:08
Medlem
*bump*

Har samma problem!
Ladda ner spel på ett 8gb micro sdhc kort. (Nintendo DS)
När jag sen testar det i DS:et så fungerar det inte.
Sätter in det i datorn igen och nu vill datorn formatera kortet.
Kortet är helt plötsligt i formatet 'raw'.

Har testa att avinstallera usb i enhetshanteraren men det blir samma sak igen...

Förslag?
Citera
2012-01-05, 18:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Den är formatera i en telefon och kamera och på datorn men samma fel än va man ansluter blir det

Kan du inte formatera om minnet (med kamera och telefon) till fat32?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in