2011-08-21, 10:18
Bannlyst
Vad gör man då? När man lider varje dag, och det inte finns något man kan göra åt sitt lidande?
Citera
2011-08-21, 10:22
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobedo
Vad gör man då? När man lider varje dag, och det inte finns något man kan göra åt sitt lidande?
Beror väl på varför du lider, testat att prata med någon om det?
Och varför skulle du inte kunna göra något åt det?
Citera
2011-08-21, 10:29
Medlem
lite svårt o veta va du menar. lider du fysiskt eller psykiskt? finns mediciner mot båda iallafall. fasst jag rekomenderar bara medicin mot fysiskt lidande.

det psykiska måste du hitta roten till och göra upp med i din hjärna.
Citera
2011-08-21, 10:37
Medlem
Nattskattas avatar
Man förändrar sitt liv så det blir till det liv man vill ha,man kan faktist välja sina tankar och sitt sätt att se på världen... man kan välja att vara lycklig! (jag vet det låter som ett slag i ansiktet på alla deprimerade,men jag vet faktist vad jag pratar om.Har själv varit djupt nere i skiten och varit nära att tagit livet av mig några gånger för att jag inte har orkat mera... Idag är jag stort sett sorglös)

Det finns alltid något man kan göra åt sitt lidande,människor kan ta ifrån dig allt utom dina tankar och åsikter och din lycka.Sen vet inte jag om det är något att eftersträva att försöka vara lycklig hela tiden iof.. Det viktigaste är att man inte är rädd för att må dåligt,utan att man förstår att det är helt okej,det är inte farligt! Om du tror att det skulle hjälpa dig kan du ta kontakt med någon att prata med (fast personligen har jag bara negativa erfarenheter av det) Ta hand om dig och kom ihåg att världen kan vara en fin och underbar plats också!
Citera
2011-08-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobedo

Då ska man tänka på att det finns någon som har det betydligt svårare. Plötsligt är ens egna problem inte så stora längre.

Du får acceptera att ditt lidande är, för dig, det normala. Vissa saker kan man bara inte ändra på. Precis som en rullstolsburen accepterar att hen aldrig kommer gå igen. Utgå ifrån dina egna förutsättningar och gör det bästa av det. Som resten av oss här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in