2004-11-23, 15:52
Bannlyst
1.Läste att det finns en medicin för folk som rodnar lätt, dock receptbelagd och det finns biverkningar. Ngn som vet vad för biverkningar?

2. Har en kompis som svettas mycket och har ganska mycket handsvett. Finns det medicin mot det?
Citera
2004-11-23, 15:54
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muttko
1.Läste att det finns en medicin för folk som rodnar lätt, dock receptbelagd och det finns biverkningar. Ngn som vet vad för biverkningar?
Betablockerare har jag hört ska funka, vad de har för ev. biverkningar har jag ingen aning om. sök på googles.
Citera
2004-11-23, 16:02
Medlem
oranguthangs avatar
jag har extrem handsvett och tar gärna emot tips på medicin som hjälper
Citera
2004-11-23, 16:11
Kommer inte på några mer mediciner mot rodnande, mer än redan sagda betablockerare, t.ex Inderal & Propanolol (är samma sak). Biverkningarna är milda. Den är dock receptbelagd.

Mot svettning finns Absolut Torr, samt ännu starkare Aluminiumklorid 25%. Båda är receptfria på apoteket.
Citera
2004-11-23, 17:25
Medlem
Ursas avatar
Det finns enkla operationer som fixar problemet snabbt.
Men det beror lite på ens ålder; man måste ha passerat puberteten med god marginal.
Citera
2004-11-23, 17:42
Medlem
The Jesuss avatar
Operationer skall vara ganska riskfyllda, och skräckhistorier om folk som opererat sig bara för att få extrem svettning någon annanstans på kroppen istället. Absolut Torr fungerar faktiskt, men inte 100%igt. Har varit med om att armhålorna blir jävligt varma vid ansträngning, men det blir inte fuktigt alls. Har provat det på händerna nån gång också, men på mig gav det ingen märkbar effekt.
Citera
2004-11-23, 17:53
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag svettas onormalt mycket, och aluminiumklorid har absolut ingen effekt på mig. Det är nog väldigt individuellt hur mycket det hjälper.

Babypuder och liknande i armhålorna är en bra lökringsdödare.
Citera
2004-11-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz

Babypuder och liknande i armhålorna är en bra lökringsdödare.

blir det inte som deg?
Citera
2004-11-23, 19:07
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
blir det inte som deg?

Beror på hur mycket man har. Det ska bara vara så pass mycket att det blir torrt, och inte damma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in