2004-11-23, 14:12
Medlem
Capones avatar
Jag misstänker att FB går miste om en hel del användare pga den här regeln, eftersom jag själv fastnat på flera forum efter att ha googlat och hittat nån kul tråd som jag velat svara på.

Samtidigt förstår jag varför regeln finns, då den besparar oss många spammare och oseriösa användare.

Mitt förslag är att ändra regeln så att nya användare bara kan göra 3st inlägg per dag de första tre dagarna, eller liknande. Då hindras man inte från att göra sitt inlägg, men man kan inte spamma ner forumet med skit.
Citera
2004-11-23, 14:15
Medlem
LadyTieras avatar
den införskaffades efter trollattackerna och mängder av små blåbär som itne hade läst reglerna, jag fårstår att det är frustrerande för de som det drabbar, men det skonar även oss användare från en massa skit och besparar oss moderatorer en massa jobb.
Citera
2004-11-23, 14:22
Medlem
Att vänta är en salig dygd!
Citera
2004-11-23, 14:33
Medlem
Och är det någon som vill jävlas så är det inte så svårt att lägga ett par användare.
Citera
2004-11-23, 14:38
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Mitt förslag är att ändra regeln så att nya användare bara kan göra 3st inlägg per dag de första tre dagarna, eller liknande. Då hindras man inte från att göra sitt inlägg, men man kan inte spamma ner forumet med skit.
Det är en ganska bra idé, jag har för mig att vi resonerade om något liknande inför den nya regeln. Jag ska kolla, jag återkommer...
Citera
2004-11-23, 14:38
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Och är det någon som vill jävlas så är det inte så svårt att lägga ett par användare.

nej, men när de användarna får vänta i 3 dagar så minskar de lusten lite.
Citera
2004-11-23, 14:40
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Faktum är att det har blivit mycket mindre missbruk sedan denna funktionen aktiverades.

Vi är mycket väl medvetna om att det har buffrats användare men samtidigt har det fått en del användare att tänka till några gånger innan de börjar bråka.

Vi har inte heller märkt av någon minskning av användare utan snarare en ökning vilket jag tolkar som att forumet mår bättre än någonsin.
Citera
2004-11-23, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
nej, men när de användarna får vänta i 3 dagar så minskar de lusten lite.

Är spammaren smart skapar han flera konton 1-2 månader i förväg. Påfundet är ett steg i rätt riktning. Dock inte perfekt.
Citera
2004-11-23, 16:42
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Om förslaget att sätta en gräns på 3 inlägg om dagen i början, går igenom men låter för spamvänligt
kan man ju alltid sätta någon sorts highlight på nya användares inlägg, eller att var berörd moderator får upp deras inlägg i en egen "korg" så att man snabbt och lätt kan sålla ut de som bara är till problem.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-11-23, 16:48
Medlem
Vad jag menade var att Capones förslag att man blir begränsad till 3 inlägg de första dagarna skulle kanske göra att dessa s.k spammare reggar sig flera gånger och lever rövarn 3 inlägg per användare. Jag tycker att den nuvarande regeln är bra.
Citera
2004-11-23, 18:07
Bannlyst
Citat:
Vad jag menade var att Capones förslag att man blir begränsad till 3 inlägg de första dagarna skulle kanske göra att dessa s.k spammare reggar sig flera gånger och lever rövarn 3 inlägg per användare. Jag tycker att den nuvarande regeln är bra.

Håller med dig, men personligen tycker jag att man kan minska tiden lite, iaf. till 2 dygn...
Citera
2004-11-23, 19:21
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Det är en ganska bra idé, jag har för mig att vi resonerade om något liknande inför den nya regeln. Jag ska kolla, jag återkommer...
Fler regler?

haha... Aja, bara den är någorlunda bra, och gynnar mig

Annars är det väl en ganska bra regel med att nya användare inte får posta på 3 dagar. Man slipper ju som sagt massvis med användare som inte ens vet hur man stavar till regler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in