Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Första kuren om jag kommer ihåg rätt gick jag från 5mg (en ryssfemma) i 3 dagar till 3x5mg efter en vecka, låg kvar på det i ungefär 3-4v, sedan nedtrappning. Jag var alldeles för ung, men väldigt seriös, nästan fanatisk med träningen. 5 kilo gick jag upp, tappade ca 1,5 av dem men behöll styrkan i stort sett helt (bänkpress upp ca 10kg). Så visst går det att få fina resultat med små doser om man är en senig kille på 75 kilo eller vad jag vägde vid det tillfället (började på 63kg, gick upp 11 kilo ren första året). Nästa kur blev inte alls lika lätt. Jag fick inte riktigt tryck innan jag var uppe på 15mg, och fick gå upp till 25mg. Det var ungefär här jag förstod att det måste till injektioner, för man vill inte ligga på fantasidoser av orala. Nästa kur blev Winstrol depot, äkta vara + dboll. Tror det var en var tredje dag(50mg), upp till varannan dag, sedan ner igen. Här upptäckte jag att långa kurer inte är något för mig. Ökade 8 kilo de första 6 veckorna, gick 2v på pregnyl, sedan 6 veckor till. Någon sa att detta var jättebra. Funkade inte alls för mig, de sista 6 veckorna gick jag helt utan ökningar, så med facit i hand skulle nog de 6 första ha räckt. Behöll ändå styrkan och kanske 5kg av vikten. Hade ökat lite mellan kurerna helt ren, så jag tror jag var uppe runt 85 nu (efter kur, och att ha tappat vätskan). Efter det gick det långsammare, och jag testade alla möjliga kombinationer av primo, testo, dboll, winstrol, undestor, clen, efedrin, deca och allt annat jag kunde få tag på. Gick aldrig över ca 700mg per vecka (sammanlagt alla prep inräknade), som mest 40-50mg dboll ed, och kurerna alltid under 8v, och vila alltid 3 månader emellan. Det räckte för att vinna ett par tävlingar i -80, och gjorde ungefär dubbelt min kroppsvikt i bänk när jag vägde ca 90, 170 med klapp, 180 med studs. Då var jag fortfarande junior. Var på väg upp i -90 men valde familj istället. Gick aldrig över 100 pannor. Lite svårt med min längd och samtidigt hålla en bra året runt form, magrutorna syntes alltid. Var nog bäst så, hade ganska tokiga biverkningar av för mycket dboll (magen, prostatan osv). Dessa biverkningar kände jag knappt av på injekt only, så jag tror verkligen att de orala var boven. Testade inte mig mer än ett par gånger på 10 år på hälsokontroller, men jag kan säga att dboll + winstrol gav mig så högt blodtryck att jag hade konstant huvudvärk, och att testo + dboll gjorde mig så vätskefylld att huvudet såg ut som en fotboll. Kombinationer jag gillade och mådde hyfsat på var winstrol depot (injekt) + testo, primo + testo, deca + testo. Dboll med allt = bra ökningar, fast magen paj.
Slutsats: Börja försiktigt, och kör injekt istället för höga doser orala.
Ursäkta väggen av text, men möjligen kan någon ha nytta av erfarenheterna.