Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-23, 12:09
  #30253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoJuiced
Anadrol osv ger rätt bra bloat, dvs blodtryck. Men hur blir det om man kontrar bloaten, borde inte blodtrycket bli ok?

mvh
Jag har en polare som körde anadrol only vid deff, han var riktigt tjock och deppad innan, aldrig utredd men antagligen low T (han uppvisade alla symtom). 3 mån senare har han droppat 15-20 kg och fått tillbaka en hel del muskler, han körde high protein, low carb, low fat, ingen bloat snarare tvärt om. HIT på gymmet och power walks. Efteråt blev det hemma snickrad trt och ibland ngn blast. Han var 40 vid start.
Citera
2021-05-23, 20:41
  #30254
Medlem
Jag tycker det här med gynokänningar är oerhört svårt. Jag har redan sedan tidigare några "platta"/avlånga fettknölar under bröstvårtorna (som inte syns), men som känns. Nu är jag 16 dagar drygt in på min kur, så än vore det väl oavsett inte så aktuellt med gyno än. Men jag kan inte låta bli att pilla och klämma, och undra om det har skett någon förändring. Så jag blir ju till slut öm över att jag klämmer..

Det svåra i det är att jag läser så olika upplevelser, vissa säger sig inte uppleva några förvarningar alls, utan helt plötsligt så är det en ärta under bröstvårtan och gynon är igång. Samtidigt, enligt "Youtubedoktorerna", så är detta snarare den sista (av flera) märkbara bieffekter, alltså bör det vara ovanligt att det plötsligt dyker upp utan förvarning.

Har både nolva och arimidex hemma. Tänkte vänta till vecka 3-4 med att ta hormontester. Dock, även om jag får högt resultat på östradiol, så vet jag inte om det är trigger nog att ta arimidex. Klart det kommer vara högt? Förväntas ju.

Frågan: Hur har ni gjort, har ni inväntat gynokänning innan ni kontrar, eller har ni gått på andra symtom? Vilka?
Citera
2021-05-24, 11:32
  #30255
Medlem
Förstagångskur med anavar och testosteron, tacksam för tips

Är en 29 årig kille som tränat i några år. Har hamnat i rätt dålig form och känner att jag vill komma tillbaka till bra form. Vill framförallt bli mer rippad men lägger samtidigt gärna på mig mer muskler utan att behöva konsumera alltför höga doser av AAS.
Det är min första gång jag väljer att kura.

Jag kommer att uppdatera er hur det går längs vägen.

Stats
189 centimeter
100 kg
Mitt bf ligger på ca 20% skulle jag gissa på

Upplägg
Anavar från Nouveaux 40 mg, 40 dagar
Testosteron Enathante från Nouveaux 125-150 mg/v i 5-6 veckor. Behöver jag köra längre eller räcker det så då jag vill undvika biverkningar?
PCT efter kuren Nolvadex, 40 mg. Hur länge bör jag köra Nolvadex?

Tänkte köra snabba kolhydrater (ca 30g), BCAA och PWO innan träning
Snabba kolhydrater (ca 30g) och whey protein efter träning.

Hur tycker ni upplägget är?
Hur länge tycker ni jag borde köra Nolvadex?
Risk för biverkningar?
Vad tycker ni min kaloriintag borde vara per dag med tanke på min längd/vikt och att jag har som mål att bli mer rippad?


Tacksam för feedback.
Citera
2021-05-24, 12:17
  #30256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffan7
Är en 29 årig kille som tränat i några år. Har hamnat i rätt dålig form och känner att jag vill komma tillbaka till bra form. Vill framförallt bli mer rippad men lägger samtidigt gärna på mig mer muskler utan att behöva konsumera alltför höga doser av AAS.
Det är min första gång jag väljer att kura.

Jag kommer att uppdatera er hur det går längs vägen.

Stats
189 centimeter
100 kg
Mitt bf ligger på ca 20% skulle jag gissa på

Upplägg
Anavar från Nouveaux 40 mg, 40 dagar
Testosteron Enathante från Nouveaux 125-150 mg/v i 5-6 veckor. Behöver jag köra längre eller räcker det så då jag vill undvika biverkningar?
PCT efter kuren Nolvadex, 40 mg. Hur länge bör jag köra Nolvadex?

Tänkte köra snabba kolhydrater (ca 30g), BCAA och PWO innan träning
Snabba kolhydrater (ca 30g) och whey protein efter träning.

Hur tycker ni upplägget är?
Hur länge tycker ni jag borde köra Nolvadex?
Risk för biverkningar?
Vad tycker ni min kaloriintag borde vara per dag med tanke på min längd/vikt och att jag har som mål att bli mer rippad?


Tacksam för feedback.
Hejsan!
Bra ålder att börja och fortsätta för evigt tycker jag!

Anvar kan du spara till senare i livet, skippa det helt denna vända.
Hur tänker du när du ska köra en kur på testo E i 5-6 veckor? Är det för att du vill undvika biverkningar? För då kan jag säga till dig att på den korta tiden kommer du få allt annat än muskler iaf!
Skulle säga att 12V är det kortaste gärna 14-16v.
PCT 40/40/20/20 bör funka fint. så för att svara på din fråga bör du köra nolvan i 4v. Klart det finns risk för biverkningar, jag exemplevis tappar hår och får finnar, mot håret använder jag exempelvis finastried och mot finnar solar jag.

Det är svårt att säga hur mycket du ska äta med så lite fakta, hur tränar du (jag kan bränna 2x så många kalorier när jag tränar än dig). Sitter du mycket? Du får skriva lite mer om du ska ha svar på det (desto utförligare ju mer feedback).
Citera
2021-05-24, 12:25
  #30257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Hejsan!
Bra ålder att börja och fortsätta för evigt tycker jag!

Anvar kan du spara till senare i livet, skippa det helt denna vända.
Hur tänker du när du ska köra en kur på testo E i 5-6 veckor? Är det för att du vill undvika biverkningar? För då kan jag säga till dig att på den korta tiden kommer du få allt annat än muskler iaf!
Skulle säga att 12V är det kortaste gärna 14-16v.
PCT 40/40/20/20 bör funka fint. så för att svara på din fråga bör du köra nolvan i 4v. Klart det finns risk för biverkningar, jag exemplevis tappar hår och får finnar, mot håret använder jag exempelvis finastried och mot finnar solar jag.

Det är svårt att säga hur mycket du ska äta med så lite fakta, hur tränar du (jag kan bränna 2x så många kalorier när jag tränar än dig). Sitter du mycket? Du får skriva lite mer om du ska ha svar på det (desto utförligare ju mer feedback).

Hej,
tack för ditt fina och utförliga svar.
Är 5-6 veckor för lite menar du? Får jag inga resultat på det?
PCT ska man köra det i 4 veckor eller hur länge tycker du?
Fick du finnar och började tappa hår redan under din första kur? När under den kuren inträffade det? Fortsatta dessa besvär sedan även när du är off?
Varför skippa anavar?

Den enda biverkningen som skrämmer mig är egentligen barnalöshet, utöver det så är jag rätt lugn.

Planen är att träna 6 gånger i veckan på gym, kombinera med lite kampsport, 1-2 ggr i veckan samt löpning. Har ett stillasittande kontorsjobb men rör mig rätt mycket utöver det
Citera
2021-05-24, 12:31
  #30258
Medlem
getbusys avatar
Skippa anavaren, nästan mer värt å köra nån sarm isåfall. 5-6 veckor är alldeles för lite, du kommer bara hinna känna av det nån vecka innan det är dags att kliva av igen. Kör en kur på 10 veckor minst. Nolva efter kuren 40/40/20/20 mg.
Citera
2021-05-24, 12:37
  #30259
Medlem
125-150 mg/v är en TRT-dos.
Dvs en sådan dos som ger dig en normal nivå av testosteron i kroppen.
Då får du också räkna in att du blir nedstängd.

Så skippa tänket om bieffekter.
Kör en riktig testo-kur.
Det tar några veckor innan du ens börjar känna av testot fullt ut och då ska du lägga ner kuren.
Nä, inte bra.

250 mg två gånger i veckan under minst 12 veckor, gärna 14-16 veckor.
Denna dos är för de allra flesta helt harmlös men kommer ge dig en skjuts i träningen.

I nästa kur kan du blanda in ytterligare något preparat då du vet hur kroppen reagerar på testo.
T.ex. Dbol + Testo.
Citera
2021-05-24, 13:00
  #30260
Medlem
Du producerar ju själv mellan 30-70mg testo per vecka, så subtrahera det från den dos du tänker dig eftersom du stänger av din egna produktion. Blir inte helt hundra att räkna så, men blir iallafall ett ungefär på vilket "överskottet" blir.

Jag är själv på min första kur, är 31 år, väger 70kg (11% BF vid start). Jag har landat på att köra 400mg/vecka i 14-16 veckor. Det är först efter 3-6 veckor (beroende på upplägg) som testot börjar komma igång på allvar (dvs du har nått den koncentration i blodet som du vill uppnå, vilket tar ett antal stick).

Själv är jag också jättesugen på att addera anavar (har det även hemma redan), men grundrådet alla ger är ju att börja med 1 sak i taget, så att du själv ska veta vad som ger vilken effekt/bieffekt. Kör du både testo+anavar från början så vet du ju inte vilkendera som orsakade t ex gyno, moodswings, depression, smärta i ena pungkulan, hjärtklappning... Och hur stor del av gainsen som faktiskt hade anavar'et att tacka. Har därför landat i att köra testo only kuren ut, och sedan köra min nästa kur med anavar adderat.

För en förstagångare så, enligt utsago, kan testo only ge ganska rejäla resultat eftersom kroppen är ovan vid detta nya bränsle i överflöd

+ det ger ju något att se fram emot till nästa kur

Kanske ger mina reflektioner lite hjälp, även om det kommer från en nybörjare. Ägnat otaliga timmar åt reserach dock, men är ju bara teori än så länge. 17 dagar in på min kur.
__________________
Senast redigerad av torminven 2021-05-24 kl. 13:03.
Citera
2021-05-24, 14:28
  #30261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Skippa anavaren, nästan mer värt å köra nån sarm isåfall. 5-6 veckor är alldeles för lite, du kommer bara hinna känna av det nån vecka innan det är dags att kliva av igen. Kör en kur på 10 veckor minst. Nolva efter kuren 40/40/20/20 mg.

Varför skippa anavar? Vad är tanken bakom att skippa den?
Citera
2021-05-24, 14:29
  #30262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
125-150 mg/v är en TRT-dos.
Dvs en sådan dos som ger dig en normal nivå av testosteron i kroppen.
Då får du också räkna in att du blir nedstängd.

Så skippa tänket om bieffekter.
Kör en riktig testo-kur.
Det tar några veckor innan du ens börjar känna av testot fullt ut och då ska du lägga ner kuren.
Nä, inte bra.

250 mg två gånger i veckan under minst 12 veckor, gärna 14-16 veckor.
Denna dos är för de allra flesta helt harmlös men kommer ge dig en skjuts i träningen.

I nästa kur kan du blanda in ytterligare något preparat då du vet hur kroppen reagerar på testo.
T.ex. Dbol + Testo.

Jag tänker att anavar stänger ner en lite grann och jag kör därför låg dos testo för att kompensera det istället. Vad tror du?

Biverkningar?
Citera
2021-05-24, 14:38
  #30263
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffan7
Varför skippa anavar? Vad är tanken bakom att skippa den?

Dyrt, extremt svagt. Vill du åt rippad look så skulle jag satsa på Winstrol alla dagar i veckan.
Citera
2021-05-24, 16:27
  #30264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Dyrt, extremt svagt. Vill du åt rippad look så skulle jag satsa på Winstrol alla dagar i veckan.

Om vi inte bryr oss om pris, men tänker vad som ger minst biverkningar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback