2016-02-23, 20:51
Medlem
Walvaters avatar
Med risk för att bli idiotförklarad...

Jag tränade mycket för ett gäng år sedan men har sedan länge tappat allt.

Jag undrar vad ni tycker är bäst:
1) . Komma igång med träningen först för att sedan kura när jag når en platå eller när nybörjarökningar/muskelminner gjort sitt?
Eller
2) Börja kura direkt o få maximala resultat på en gång
Senast redigerad av Walvater 2016-02-23 kl. 20:58.
Citera
2016-02-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Med risk för att bli idiotförklarad...

Jag tränade mycket för ett gäng år sedan men har sedan länge tappat allt.

Jag undrar vad ni tycker är bäst:
1) . Komma igång med träningen först för att sedan kura när jag når en platå eller när nybörjarökningar/muskelminner gjort sitr?
Eller
2) Börja kura direkt o få maximala resultat på en gång

kör rent
Citera
2016-02-23, 22:18
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Båda kan sättas precis hur man vill MEN som diskuterats tidigare så blir det problematiskt när volymerna ökar. Dessutom undviker man pip, ärrvävnad och minskad risk för infektion.

Finns studier där både im och subq nådde identiska nivåer.

Nu handlar detta inte om vad som är bäst, många macho-psykopater kommer fortfarande stå och skrika hur IM regerar världen bla bla. Det finns alternativ som fungerar lika bra till viss mån och det är bra för nybörjare som vill överkomma sin nålrädsla osv osv.

Anledningen till att man injekterar intramuskulära läkemedel i muskeln är för att det tas upp fortare och verkar fortare och effektivare i kroppen.

Injekterar du intramuskulära läkemedel subkutant tar inte kroppen upp läkemedlet som det ska.

Så svaret är att man förlorar på att injektera i fettet.
Citera
2016-02-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan3
Anledningen till att man injekterar intramuskulära läkemedel i muskeln är för att det tas upp fortare och verkar fortare och effektivare i kroppen.

Injekterar du intramuskulära läkemedel subkutant tar inte kroppen upp läkemedlet som det ska.

Det enda du förlorar är tiden som det tas upp.
Citera
2016-02-24, 00:09
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Hen behöver inte vidareutveckla då hen har helt rätt.
Det är allmänt känt att sticka intramuskulärt är för att ämnet tas fortare upp av kroppen.

Du kan tex sätta hcg också muskulärt men det bästa här är subcutant.
Så har i alla fall jag fått lära mig.

Citat:
Nu gäller detta främst för personer som sysslar med hrt/trt plus att Sverige hör inte direkt till dom främsta i ledet. Det handlar mer om att presentera ett bekvämt alternativ för att slippa gå till doktorn och utföra injektion samt för oskulder som ska köra något väldigt lätt som första kur. Så metoden funkar fint men är begränsad som sagt.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cSk666

Dåså, då har jag fått fram min poäng. Det är alltså inte samma sak att injicera im-preparat subkutant som intramuskulärt.
Im-preparat tas bättre upp om det injiceras intramuskulärt och ger således effekt snabbare och mer än om im-preparatet injiceras subkutant.
Förstår om ni blev vilse av att jag formulerade det som en fråga, det var inget jag inte visste. Jag vet dock om att Tony redan vet detta också men han uttrycker sig som att han inte vet det.

Mvh,

-KarlAlfred

Citera
2016-02-24, 01:15
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Dåså, då har jag fått fram min poäng. Det är alltså inte samma sak att injicera im-preparat subkutant som intramuskulärt.
Im-preparat tas bättre upp om det injiceras intramuskulärt och ger således effekt snabbare och mer än om im-preparatet injiceras subkutant.
Förstår om ni blev vilse av att jag formulerade det som en fråga, det var inget jag inte visste. Jag vet dock om att Tony redan vet detta också men han uttrycker sig som att han inte vet det.

Mvh,

-KarlAlfred

Mycket riktigt!
I muskeln och ingen annanstans!
Citera
2016-02-24, 01:16
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666

Och med det får du inte heller ut samma effekt av läkemedlet.
Citera
2016-02-24, 03:10
Medlem
vilka kosttillskott finns de nu i dagens läge som har doping preparat i sig?

skulle va skönt å få lite svar så man fan inte köper nånting me en jävla massa Happy i sig
Citera
2016-02-24, 07:26
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:

Mvh,

-KarlAlfred

Vet inte o jag varken försöker knäppa på näsan eller har speciellt "lysande" trackrecord

Jag känner i alla fall till skillnaden på varför man sätter intramuskulärt eller subkuntant
Det gjorde ju inte du då du var tvungen att slänga upp en fråga i tråden
Citera
2016-02-24, 07:56
Avslutad
Citat:

Nu gällde frågan steroider och där kan man sätta precis hur man vill man uppnår identiska värden. Trodde vi lärt oss skillnaden på en injektion kontra dagligen.

Citat:

Mvh,

-KarlAlfred

IM är snabbare men för någon som ska sätta injektioner dagligen i form av trt/hrt så når dom identiska nivåer oavsett hur snabbt det går vid injektionstillfället. Därav anledningen till att folk som vill köra aas kan komma undan med att sticka subq. Trodde det var införstått med tanke på vilken forumdel vi hänger i
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2016-02-24 kl. 07:59.
Citera
2016-02-24, 09:56
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftpimplarn
vilka kosttillskott finns de nu i dagens läge som har doping preparat i sig?

skulle va skönt å få lite svar så man fan inte köper nånting me en jävla massa Happy i sig

Gråzonspreppen tillhör i princip alltid kategorin PWO eller T-boosters, de nyaste modellerna. Undvik dessa om du är rädd att få i dig något lustigt.
Citera
2016-02-24, 11:18
Medlem
Skallpan3s avatar
Citat:
Nu gällde frågan steroider och där kan man sätta precis hur man vill man uppnår identiska värden. Trodde vi lärt oss skillnaden på en injektion kontra dagligen.

IM är snabbare men för någon som ska sätta injektioner dagligen i form av trt/hrt så når dom identiska nivåer oavsett hur snabbt det går vid injektionstillfället. Därav anledningen till att folk som vill köra aas kan komma undan med att sticka subq. Trodde det var införstått med tanke på vilken forumdel vi hänger i

Och steroider är inte ett läkemedel då?
Då kroppen inte tar upp det lika effektivt subkutant så får du inte heller ut samma effekt av det, alltså får du inte samma värde.
Poängen är att det ska tas upp av blodet så fort som möjligt, vilket det gör när du injekterar intramuskulärt.
Injektera subkutant så tar det sig mycket långsammare ut i blodet då du inte har några kärl i fettet, vilket det inte kommer förrän det når läderhuden.

Långsammare upptagning - sämre effekt - ej samma nivåer.

Har du inte någon medicinsk kunskap så ska du inte heller ge ut information om det.
Jag har ingen aning om hur du har kommit fram till det.

Isåfall hade man i sjukvården inte behövt sätta en enda intramuskulär injektion då kroppen tar upp all den typen av läkemedel (ja även AAS är inräknat där) på samma sätt - genom blodet och behöver tas upp snabbare.
Senast redigerad av Skallpan3 2016-02-24 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in